• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarden tussen x&x , met ALS functie...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gethez

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
ik heb een oefening van excel met volgende gegevens...

20 deze stellen het aantal dagen voor dat een factuur onbetaald is
59
122
86

welnu moet ik in een andere cel de "uit te voeren"-actie weergeven adhv een formule... liefst alleen met de ALS-funtie (met nesting), maar als het niet anders kan is het ook goed...

er moet komen:
"aangetekend schrijven indien dagen open >90
"brief" indien dagen open > 60 en <= 90
"telefoon" indien dagen open >30 en <=60
anders toon je niets...

dus elke cel zal een andere uit te voeren actie hebben

ik begrijp ook vooral niet hoe je een interval ingeeft als voorwaarde... ik krijg steeds foutmeldingen...

iemand een idee??

er moet dus komen

blanco
telefoon
aangetekend schrijven
brief

maar de formule moet in de eerste cel al klaar zijn, zodat ik met de vulgreep naar beneden kan trekken...

en met nesting bedoel ik, een als functie binnen een als functie...

Laatst bewerkt:
Code:
=ALS(A1<30;"";ALS(A1<=60;"telefoon";ALS(A1<90;"brief";"aangetekend schrijven")))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Code:
=ALS(A1<30;"";ALS(A1<=60;"telefoon";ALS(A1<90;"brief";"aangetekend schrijven")))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

wow, thx voor de snelle en "juiste" oplossing...

ik dacht steeds dat je bv in de voorwaarde het volgende moest zetten...
ALS (A1>60;A1<=90) en zo voor alles, hetgeen moeilijk combineerbaar is.... kzal jouw formule nog eens goed moeten bestuderen...:p

dus als ik het goed begrijp zet je in het gedeelte "wanneer het niet voldoet aan de voorwaarde" de volgende ALS-functie...??

wow, thx voor de snelle en "juiste" oplossing...

ik dacht steeds dat je bv in de voorwaarde het volgende moest zetten...
ALS (A1>60;A1<=90) en zo voor alles, hetgeen moeilijk combineerbaar is.... kzal jouw formule nog eens goed moeten bestuderen...:p

A1 moet al groter dan 60 zijn, anders wordt dit gedeelte van de formule niet berekend.
Als hiermee je vraag is beantwoord, dan gaarne de vraag op opgelost zetten.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
A1 moet al groter dan 60 zijn, anders wordt dit gedeelte van de formule niet berekend.
Als hiermee je vraag is beantwoord, dan gaarne de vraag op opgelost zetten.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

maar kan je dan geen interval zetten in de voorwaarde?? zo van tussen dit en dat??

dus als ik het goed begrijp zet je in het gedeelte "wanneer het niet voldoet aan de voorwaarde" de volgende ALS-functie...??

Precies:thumb:
Als niet aan de voorwaarde wordt voldaan, moet Excel verder zoeken naar de volgende voorwaarde.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

maar kan je dan geen interval zetten in de voorwaarde?? zo van tussen dit en dat??

Kan wel, maar is overbodig.

Code:
=ALS(A1<30;"";ALS(EN(A1>30;A1<=60);"telefoon";ALS(EN(A1>60;A1<90);"brief";"aangetekend schrijven")))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Kan wel, maar is overbodig.

Code:
=ALS(A1<30;"";ALS(EN(A1>30;A1<=60);"telefoon";ALS(EN(A1>60;A1<90);"brief";"aangetekend schrijven")))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

wow, dit is precies wat ik wilde weten...ik aprecieer dit echt... kdenk da't k het snap nu....roncancio 4 mega honorable senior member....:p

p.S.: ik zal de vraag nu op opgelost zetten...
mvg

gethez

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan