• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden uit cel verwijderen als een cel op andere werkblad leeg is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvnoort

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2006
Berichten
8
Goedemiddag Excel-helpers,

Ik ben nog steeds bezig met een excel voor collega-juffen, zie de bijlage.

Als leerling Hendrik (tabblad "Namen invoer") doorstroomt naar groep 4, dan moet Hendrik uit het bestand verwijderd worden. Het liefst zie ik dat Cel C9 gewoon wordt leeg gemaakt (door de juf met de toets "Del") en dat alle bijbehorende info op de andere tabbladen dan verwijderd wordt en wordt vervangen door een x. De x zorgt ervoor dat de cel weer wit wordt (voorwaardelijk opmaak).

Wie helpt mij op weg? Als ik een werkwijze zie en begrijp, dan kan ik het zelf doorvoeren op de andere tabbladen.

Een hogere wens is dat voorafgaand aan het echt verwijderen van een leerling, al zijn informatie (dus van alle tabbladen) op 1 A-4 komt te staan. Zou zoiets mogelijk zijn?

Met vriendelijke groet, Martin
 

Bijlagen

  • kleuters werkversie5.xlsb
    232,5 KB · Weergaven: 24
Ik zal morgen eens kijken als we nog iets kunnen betekenen voor de juf.
 
Beste gast0660, ik zal je groeten en alle credits voor je werk overbrengen aan de juffen van basisschool De Ark in Zwolle! (Helpt dit?). Groet, Martin (of juf Martine als je dat liever hebt).
 
Nee hoor maar als Belg klinkt Martin voor een juf een beetje vreemd. Martin is hier eerder een mannennaam.:confused:
(of juf Martine als je dat liever hebt)
Groeten aan de juffen klinkt goed, credits zijn niet nodig.De job van juf is waarschijnlijk een stuk zwaarder dan die van mij.
Ik maak er zo snel mogelijk werk van.
 
Voorbeeldje gemaakt voor de bladen Rekenbegrippen 1 en 2. Ga in het blad Namen invoer op de naam of het nummer van een leerling staan en druk dan op de toetscombinatie Ctrl+DEL:
Bekijk bijlage kleuters werkversie5.xlsb

Wel eerst het document opslaan.
Als je dit werkbaar vind zou je dat netjes af kunnen maken.
Eventueel met hulp van Helpmij.
 
Laatst bewerkt:
Aan mijn allerliefste juf:)
Voor uw 1ste vraag, is zoiets de bedoeling?
Zie bijlage.
Als niemand mij voor is, werk ik nog wat verder aan uw 2de vraag. Helaas heb ik morgen weinig tijd.

Edit:
@Edmoor, heb net je vbtje gezien, mooie code:thumb:, maar met uw code worden de formules in C, D & E vervangen door x en ik denk niet dat zoiets de bedoeling is.
 

Bijlagen

  • kleuters werkversie5.xlsb
    237,3 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Ik heb het expres zo gedaan zodat TS erop kan reageren.
We zullen zien wat juf Martin er van vind :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan