• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarden uit cellen samenvoegen obv ID

Status
Niet open voor verdere reacties.

center2

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2010
Berichten
22
Hoi.

In het voorbeeldje zie je eigenlijk gelijk wat ik wil bereiken.

Mijn bedoeling is om cellen uit meerdere rijen samen te voegen in 1 cel gescheiden door een komma en eindigend met een komma op obv een ID's

groet
center
 

Bijlagen

  • waardes uit meerdere cellen.xls
    6,5 KB · Weergaven: 111
Ik ben zelf maar een beginner met VBA, maar ik heb een oplossing gemaakt waarbij ik wel een aantal hulpkolommen heb toegevoegd.

Ben er vanuit gegaan dat de kolommen A:B al gesorteerd zijn op A dan B. Je wilt per item uit kolom A de samenvoeging van de waarden uit B. Hierop heb ik een eerst de waarden in de kolommen na F opgehaald en heb ik een hulpwaarde van het aantal keer dat het item in kolom A voorkomt.

M.b.v. deze dingen heb ik een macro gemaakt welke je moet starten als je bvb F1 wilt zien, dan de macro samenvoegen oproepen. Voor F2 etc, oftewel telkens de activecell waarvan je waarden wil samenvoegen.

Er zijn ongetwijfeld collega's op dit forum die met een betere oplossing komen in VBA of misschien wel gewoon met formules, maar daar leer ik weer graag van! :thumb:

Groeten,
Dennis
 

Bijlagen

  • waardesuitmeerderecellenmethulpkolommen.xls
    24,5 KB · Weergaven: 58
Ik ben zelf maar een beginner met VBA, maar ik heb een oplossing gemaakt waarbij ik wel een aantal hulpkolommen heb toegevoegd.