Waarden uit de ene tabel toevoegen aan een veld uit een andere tabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaap308

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2010
Goedenavond,

Voor het vak informatica heb ik een tijdje geleden de opdracht gekregen om middels Access een verenigingsdatabase in elkaar te knutselen.
Na het een en ander gereed te hebben gemaakt stuitte ik uiteindelijk op een probleem waar ik maar geen oplossing voor kan verzinnen.

Ik moet namelijk alle doelpunten van de individuele voetbalspelers in een bepaald team bij elkaar optellen en deze som uiteindelijk toekennen aan het veld die het totale aantal doelpunten weergeeft per wedstrijd, die in een andere tabel staat.

Kort gezegd moet ik dus een aantal waarden van de ene tabel optellen om vervolgens de uitkomst weer te geven in een veld van een ander tabel.

Weten jullie een manier om dit op te lossen?

Zovast bedankt voor de tijd en nog een fijne avond.

Groeten,
Jaap

Ik snap de vraag niet helemaal: als alle spelers in totaal 52 doelpunten hebben gescoord, ga je dat getal toch niet bij een enkele wedstrijd zetten? En per wedstrijd weet je toch hoeveel doelpunten alle spelers van een team hebben gescoord? Dat is namelijk de uitslag...

Ik zal het even duidelijker uitleggen. ;)

Er is een wedstrijd waarbij team1 tegen team2 speelt en team1 'X' doelpunten maakt en team2 'Y' doelpunten.
'X' bestaat uit de som van de doelpunten van de spelers van team1 in een bepaalde wedstrijd.
Nu heb ik een tabel genaamd punten.
In die tabel heb ik van degenen die in een bepaalde wedstrijd scoren het wedstrijdnummer genoteerd alsmede het lidnummer en het aantal doelpunten van die persoon.
Alle doelpunten van de personen in team1 bij een wedstrijdnummer vormen de variabele 'X'.

Echter zou ik niet weten hoe ik variabele 'X' in een veld weer kan laten geven. Bij het noteren van de spelers van een bepaald team en hun doelpunten zou ik dus willen dat deze op worden geteld en de variabele X vormen bij
het totaal aantal doelpunten van dat team in die ene wedstrijd.

Ik zie nog niet helemaal wat de bedoeling is, want je hebt de gegevens al vastgelegd in een tabel (doelpunten per speler team per wedstrijd) dus je kunt dat altijd berekenen in een query. Er is geen enkele noodzaak om het ook nog in een tabel op te slaan lijkt mij. Regel bij het normaliseren: gegevens die berekend kunnen worden sla je niet op in een tabel...

Ow ok. Ik wist niet dat je die gegevens die berekend kunnen worden niet nogmaals hoef op te slaan in een tabel.
Dan kan ik nu eindelijk weer verder.

Bedankt voor jouw antwoord!

Groeten,
Jaap

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan