• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden uit een datavalidaion dropdown lijst halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Balfer

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
Graag wou ik een waarde oproepen ( prijs van ) door middel van een dropdown lijst maar kom er niet uit, via google kom ik er ook niet uit omdat ik niet weet hoe te omschrijven.

Bekijk bijlage Fruit.xlsx

Indien iemand kan helpen dan graag, dank.

Dat kan simpel met VERT.ZOEKEN:

Bijlagen

op het tweede tabblad de gegevens in een tabel gezet
op het eerste tabblad de vert.zoeken formule gezet

Bijlagen

Dit lijkt inderdaad simpel maar voor mij is het nog hard leren, dank u heren.

Balfer,

in het bestand dat je had gedeeld stonden in tabblad 2 de benodigde gegevens, maar niet heel doelmatig. Je had er lege regels en kolommen tussen staan.
Waarschijnlijk omdat je dat mooier vond staan, maar dat is alleen maar uiterlijk. Door de gegevens te laten beginnen in A1 en alles wat bij elkaar hoort aaneengesloten neer te zetten kun je veel gemakkelijker met die gegevens omgaan in formules e.d. Door de gegevens in een exceltabel op te nemen en in de formule(s) naar die tabel te verwijzen bereik je dat nieuw toegeveoegde gegevens automatisch meegenomen worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan