• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarden uit een excelbestand automatisch in een extern overzicht zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonie_beens

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2006
Berichten
15
Ik heb twee excelbestanden, een orderbestand en een facturenoverzicht.

Als ik op een knop klik in het ene bestand moeten de waarden uit drie cellen worden bijgeschreven in een ander excelbestand, te weten het factuurnummer, de klantnaam en het factuurbedrag.

Aan elk project hangt een orderbestand. Bij elke nieuwe order komt er ook een nieuw orderbestand. Wordt daar een factuur van gemaakt, dan moet en voorgenoemde gegevens weer in het facturenoverzicht komen staan.

Het facturenoverzicht staat in een andere map als het orderbestand.

Eigenlijk is de procedure niet zo moeilijk, alleen heb ik nog niet zoveel kennis om dit in mijn eentje op te zetten. Ik stel me alvast het volgende voor, maar hoe vertaal ik dit in vb code?

Code:
Sub knop1klikken()

Open [factuuroverzicht]
Zoek laatste gevulde rij
Kopieer en plak waarden a… b… en c… naar factuuroverzicht onder laatst gevulde rij
Sla het facuuroverzicht op
Sluit het factuuroverzicht
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zet de macrorecorder aan en doe de handelingen die je wilt doen. Schoon vervolgens de code enigszins.
 
Maar hoe schakel ik dan tussen twee bestanden? Ik heb dit geprobeerd voor een koppeling tussen outlook en excel, en toen werkte dat niet.
 
Uit je eerste vraag krijg ik de indruk dat het gaat om twee excelbestanden, dus dan gaat het wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan