• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden uit veschillende cellen combineren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stapp4U

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Beste mensen,

Ik heb de volgende vraag.
Ik wil in excel een rooster gaan maken en daarvoor moet ik verschillende cellen met waarden combineren.
Zoals in bijgevoegd bestand.
Nu wil ik als ik in cel B16 een letter van de locatie en in cel C16 een letter voor de dienst invul, dan moet er in cel D16 de startijd en in E16 de eindtijd komen te staan.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Bijlagen

het lukt misschien wel met een combinatie van vert.zoeken en horz.zoeken. het laatste heb ik echter nog nooit gebruikt. je moet wel je kolomtitels veranderen: DB=dagdienst begin en DE=dagdienst einde. met samengevoegde cellen zal het niet lukken.
ik heb nu geen tijd meer om even te zoeken (seffens weer die wekker). misschien dat het me morgen even lukt.

steven

Hi,

Code:
=ALS(C16="";"";ALS(C16="D";VERT.ZOEKEN(B16;A5:K11;4;0);(ALS(C16="A";VERT.ZOEKEN(B16;A5:K11;7;0);VERT.ZOEKEN(B16;A5:K11;10;0)))))

Joske

Hi,

Code:
=ALS(C16="";"";ALS(C16="D";VERT.ZOEKEN(B16;A5:K11;4;0);(ALS(C16="A";VERT.ZOEKEN(B16;A5:K11;7;0);VERT.ZOEKEN(B16;A5:K11;10;0)))))

Joske
het is idd een andere oplossing: vertrekken vanuit kolom C en dan naar B gaan. ik had ook zoiets in gedachte. je moet met deze formule wel opletten als je deze naar beneden kopieert: A5:K11 verandert. je kan beter $A$5:$K$11 gebruiken.

steven

het is idd een andere oplossing: vertrekken vanuit kolom C en dan naar B gaan. ik had ook zoiets in gedachte. je moet met deze formule wel opletten als je deze naar beneden kopieert: A5:K11 verandert. je kan beter $A$5:$K$11 gebruiken.

steven

Steven,

Klopt inderdaad :thumb:

Joske

In D16:

=VERSCHUIVING($C$4;VERGELIJKEN($B16;$A$5:$A$11;0);VERGELIJKEN($C16;$D$2:$K$2;0))

In E16:

=VERSCHUIVING($C$4;VERGELIJKEN($B16;$A$5:$A$11;0);VERGELIJKEN($C16;$D$2:$K$2;0)+1)

Op het einde komt er dus +1 bij.

Wigi

Beste Wim, Steven en Joske,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben weer een stuk wijzer geworden.
Het is me dankzij jullie aangedragen oplossingen, gelukt om een rooster te maken.:thumb:

Met vriendelijke groet,

Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan