Hallo allemaal,
Ik ben bezig met een erg grote data file en daaruit wil ik de gegevens halen die voor mij interessant zijn. Het is me opgevallen dat de data die ik wil hebben steeds op een bepaalde plek staan t.o.v. een bepaalde waarde in de eerste kolom (zie bijgaande file voor een vereenvoudigd voorbeeld. De waarde t.o.v. waarvan andere data altijd staan is dus "Query" (in het rood)).
Ik zou nu graag willen dat Excel gaat zoeken naar die waarde in de eerste kolom en dan de data uit de verschillende cellen ophaalt en dan zoekt naar de volgende waarde in de eerste kolom en daar dan weer de waarden uit de verschillende cellen haalt... Klinkt een beetje vaag maar met het voorbeeld van de output-file wordt het denk ik wel eenvoudiger).
Zelf kom ik hier niet uit... Ben benieuwd of iemand kan helpen!
Alvast bedankt!
Ik ben bezig met een erg grote data file en daaruit wil ik de gegevens halen die voor mij interessant zijn. Het is me opgevallen dat de data die ik wil hebben steeds op een bepaalde plek staan t.o.v. een bepaalde waarde in de eerste kolom (zie bijgaande file voor een vereenvoudigd voorbeeld. De waarde t.o.v. waarvan andere data altijd staan is dus "Query" (in het rood)).
Ik zou nu graag willen dat Excel gaat zoeken naar die waarde in de eerste kolom en dan de data uit de verschillende cellen ophaalt en dan zoekt naar de volgende waarde in de eerste kolom en daar dan weer de waarden uit de verschillende cellen haalt... Klinkt een beetje vaag maar met het voorbeeld van de output-file wordt het denk ik wel eenvoudiger).
Zelf kom ik hier niet uit... Ben benieuwd of iemand kan helpen!
Alvast bedankt!
Bijlagen
Laatst bewerkt: