• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden van niet langer samengevoegde cellen doorvoeren in lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Space_Cowboy

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2007
Berichten
20
Goedemiddag,

Een ietwat onhandige omschrijving... In ons systeem beschikken we over projectlijsten, elk project omvat een alfabetische lijst met codes/onderdelen, deze zijn voor elk project quasi identiek. Wanneer ik een algemeen projectoverzicht trek uit het systeem om bepaalde items uit de projecten uit te lichten en tegenover elkaar uit te zetten e.d. zijn de projectnummers steeds samengevoegd in een grote cel, wanneer ik deze merge ophef heb ik uiteraard slechts één waarde bovenaan. Mijn vraag is nu of er een mogelijkheid is om deze projectnummers door te voeren voor alle codes. Wanneer ik de codes nu zou sorteren ben ik de koppeling met het project volledig kwijt, dit is niet de bedoeling.

In bijlage heb ik een fictief voorbeeld bijgevoegd van waaruit ik vertrek. In werkelijkheid zijn er een 200-tal projecten met elke keer een 150-tal codes. Ik had iets in gedachten waarbij de waarde in kolom A gekoppeld aan de waarde "AF 1" in kolom B wordt gekopieerd tot de cel in kolom A in dezelfde rij als waarde "PT 3" in kolom B, zodat in kolom A geen enkele lege cel meer is. De eerste code en de laatste code is (gelukkig) in elk project dezelfde. Onderling kunnen er mogelijk wel codes bij komen, dus het aantal codes is ook niet voor elk project gelijk.

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx


Alvast bedankt!
 
Te snel geweest, door het werken aan het document het overzicht verloren... Heel eenvoudig op te lossen uiteindelijk; via "Merge & Center" --> "Unmerge cells", dan "Find & Select" --> "Go To Special" --> "Blanks" selecteren zodat alle lege cellen worden geselecteerd en dan "=" typen, pijltje omhoog en ctrl+enter en alle blanco cellen zijn aangevuld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan