waarden van velden van gekoppelde tabel in 1 veld weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

rebirth

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2008
Ik zit met een hele rare vraag, waarvan ik geen flauw idee heb of het mogelijk is, maar wat wel erg handig voor me zou zijn; en misschien weet iemand hier wel hoe ik dit kan doen.

Ik heb in mijn database o.a. de tabellen GEZIN en KIND. Dit zijn gekoppelde velden, en zoals je waarschijnlijk wel kan vermoeden kan een record in de tabel GEZIN over meerdere gerelateerde records in de tabel KIND beschikken. Nu zou ik voor een rapportje graag hebben dat ik alle kinderen van eenzelfde gezin op een rapportje kan groeperen, met telkens de namen van de kinderen. Iets dergelijks dus:

Jan, Tom, Els - 120,00 €
Henk, Frank - 80,00 €

Aanvullende info: Die bedragen zijn het resultaat van tal van berekeningen. De tabellen zijn gekoppeld d.m.v. het veld GezinsID.

Iemand die hier een oplossing voor me ziet, want ik geraak er echt niet uit.
Alvast bedankt!

Je wekt de indruk dat je de namen en totalen van de kinderen in één veld wilt verzamelen. Klopt dat idee?

Bijna :-)
Ik had inderdaad de namen op 1 of andere manier graag willen samenvoegen. De totalen van de kinderen krijg ik wel eenvoudig samen via een som op gezinsID. Maar dan staat bedrag op naam van het gezin, maar dat zou ik graag op naam van de kinderen hebben. Maar ik weet niet of dit wel haalbaar is.

Alles is haalbaar, alleen is dan de vraag: wat heb je er voor over ;) In dit geval zul je met een recordset alle namen van kinderen moeten uitlezen, en in één variabele plaatsen, met uiteraard het GezinID. Dat zul je met een VBA recordset moeten doen. Vervolgens maak je dan met die variabele een query, die alle gegevens in een record zet. Ik zou dat doen met een tijdelijke tabel, zodat je de actie maar één keer hoeft uit te voeren. De tijdelijke tabel gebruik je dan in je totalenquery, rapport etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan