waarden velden kopiëren van een formulier naar ander formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

astra

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2003
Berichten
127
Hallo,

Access 2010
Ik heb een adres met veldnamen Plaats, Postcode, Straat en Nummer
en wil deze overbrengen naar een ander formulier met dezelfde veldnamen.
Is dit mogelijk en zo ja hoe moet dit dan?

Met veel dank bij voorbaat
Astra
 
Dat kan je doen met de OpenArgs variabele van de formulieren. Hierbij open je het tweede formulier met gegevens uit het eerste formulier. Omdat OpenArgs maar één string 'meeneemt', moet je eerst de variabelen verzamelen, bijvoorbeeld door er een "|" tussen te zetten, en de OpenArgs string bij het openen van het formulier weer splitsen (met Split(Me.Openargs,"|") in het voorbeeld. E.e.a. regel je bij de <Bij laden> eigenschap van het tweede formulier.
 
Hallo OctaFish,

Bedankt voor je vlugge antwoord. Maar dit is echt moeilijk voor mij. Heb je soms een voorbeeld ter beschikking?
Bijkomende aanvulling op mijn eerste vraag:
Ik heb een formuliertje gevonden op internet waar men een Nederlands adres kan zoeken.
Hieruit heb ik de optie "zoek postcode bij adres" als subformulier in het hoofdformulier gezet. Dit is een formulier met comboboxen met onafhankelijke velden.
Het zijn dus deze velden die ik wens te kopiëren naar het hoofdformulier via een knopje "kopieer adres". (zie bijlage)


Groetjes,
Astra
 
OEPS! De bijlage was te groot.
Dus heb ik maar een screenshot gemaakt
Hier de link naar het bestand met Nederlandse adressen dat ik gedownload heb:
http://access.xps350.com/PostcodeNL80.zip

screenshot389p.jpg



Groetjes,
Astra
 
Kijk, nu is de vraag wat duidelijker. Je wilt geen tweede formulier openen, maar gegevens uit een subformulier kopieëren naar het hoofdformulier. Dat kan je doen door velden uit je subformulier over te nemen in je hoofdformulier. Dat moet dan onder de >Bij klikken> gebeurtenis van de kopieer knop. Met commando's als: Me.txtStraat.Value=Me!Subformulier.Form!Straat.Value. Ik kan niet veel specifieker zijn zonder voorbeeldje... Probeer je voorbeeld anders te comprimeren, en te zippen, eventueel in brokken van 100kb met Winrar.
 
OctaFish,

Ik heb dit toegepast maar krijg een foutmelding op "Subformulier".

Ondanks het comprimeren van de database in Access + een gecomprimeerd bestand van gemaakt met WINRAR, was deze nog veel te groot. Komt door de tabellen waarin alle Postcodes, straten en plaatsen staan.
Daarom heb ik het Dropbox gezet waar je het kunt downloaden.
Ik heb tevens alle onnodige formulieren, query's en rapporten verwijderd om de database zo klein mogelijk te houden.
http://dl.dropbox.com/u/22192280/TestAdressen.accdb

Ik wil je al bij voorbaat danken voor je moeite.
Groetjes,
Astra
 
Laatst bewerkt:
Ik zal er vanavond naar kijken; op het werk gebruiken we geen 2007.
 
OK Octafish.
Ondertussen zelf al van alles uitgetest:
naam van subform, naam van subform gewijzigd naar kortere benaming, SubForm, Subformulier,...
Brackets en/of haakjes gebruikt, .Controls, ...
Niks hielp.
Ik wacht dus op jouw resultaat.

Groetjes,
Astra
 
Ik denk dat je deze variant nog niet hebt geprobeerd...
Code:
Private Sub KopieAdres_Click()
    Me.Parent.[txtStraat].Value = Me.[Straat].Value
    Me.Parent.[txtNummer].Value = Me.[Nummer].Value
    Me.Parent.[txtPlaats].Value = Me.PLAATS.Value
    Me.Parent.[txtPostcode].Value = Me.[Postcode].Value
End Sub
 
Beste OctaFish,

Je bent echt fan-tas-tisch!!!:thumb:
Werkt als een bijoeke!
Ik sta voor eeuwig en altijd bij jou in het krijt :)
Heel erg bedankt voor je moeite en hulpvaardigheid.

Astra
 
En daarom heb ik altijd een paar extra schoenen bij me.... loop ik niet op blote voeten als ik weer eens naast mijn schoenen ga lopen ;) Je mag de vraag nog op Opgelost zetten met de link rechtsboven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan