• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden vergelijken en waarde lager dan wegfilteren

• Onderwerp starter Onderwerp starter LVDO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LVDO

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2011
Hoi,

Ik heb een excel-sheet waarin de kolom 'meetwaarde' staat (dit zijn normaal gesproken gegevens die geimporteerd worden). Dan staat er in cel D1, in dit geval, de waarde 35. Nu wil ik graag dat de waarden in de kolom 'meetwaarde' vergeleken worden met de waarde in cel D1. Indien de waarden in de kolom 'meetwaarde' lager zijn dan de waarde in cel D1 wil ik graag dat die rijen (met een te lage waarde) weggefilterd worden.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan doen? Ik heb al gekeken naar vba-code, maar kom er niet uit.

Bedankt voor jullie hulp.

Mvgr. Lotte

Bijlagen

excel 2007

=> gegevens => filter => getalfilter => groter dan => 35.

excel 2007

=> gegevens => filter => getalfilter => groter dan => 35.

Maar dit moet ik dan steeds handmatig instellen toch? Het was de bedoeling dat wanneer er nieuwe gegevens geimporteerd worden (cel D1 is namelijk niet altijd de waarde 35) een en ander automatisch vergeleken en weg gefilterd/verwijderd wordt.

Bedankt voor je hulp.

Maar wat wil je dan ? Filteren of verwijderen, het is een groot verschil !
Je krijgt ze alle 2
Code:
Sub RFilter()
    'Overeenkomstige rijen filteren
    With Sheets("Blad1")
        .AutoFilterMode = False
        .Range("A1:A" & .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row).AutoFilter 1, "<=" & .[D1]
    End With
End Sub

Sub RDelete()
    'Niet overeenkomstige rijen wissen
    Dim sq() As Variant
    i = -1
    With Sheets("Blad1")
        For Each c In .Range("A2:A" & .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
            If c.Value <= .[D1] Then
                i = i + 1                                              'teller ophogen
                ReDim Preserve sq(i)                                   'uitbreiden array met behoud van gegevens
                sq(i) = c.Value
            End If
        Next
        .Range("A2:A" & .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row).ClearContents
        .[A2].Resize(UBound(sq)) = Application.Transpose(sq)
    End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Stel dat de waarde in cel D1 35 is en in de kolom meetwaarde komen er waardes voor onder de 35, dan dient die gehele rij weggefilterd/verwijderd te worden.

In dit geval zou het dus gaan om het verwijderen van niet overeenkomstige rijen. Al klopt dat ook niet helemaal natuurlijk. Want een rij met een waarde van 35 of hoger mag wel blijven staan.

Ik ga eens stoeien met de macro.

Heel erg Bedankt.

Laatst bewerkt:
Oeps :o
Ik had je vraag verkeerd gelezen. wijzig in beide macro's "<=" naar ">="
Mijn oprechte excuses hiervoor :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan