• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden zoeken in kolom, maar ook dubbele weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dekkah

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 nov 2010
Ik ben op zoek naar een formule, zoiets als vert.zoeken.

Ik heb in kolom A een aantal nummers staan, met in kolom B de bijbehorende datums.

Nu wil ik graag een overzichtje maken waarin als je een nummer invult in een bepaalde cel er in de kolom er naast de corresponderende datum(s) staan. Vert.zoeken doet het op zich wel, maar geeft 1 uitkomst. Ik verwacht er soms meer....

Bijgaand een voorbeeldje van hetgeen ik verwacht. (maar niet krijg)

Graag jullie hulp.Bekijk bijlage Zoeken op nummer.xls

Mogelijke oplossing:

Code:
=ALS(RIJ($A1)<=AANTAL.ALS($A$2:$A$15;$A$20);INDEX($A$2:$B$15;AANTAL.ALS($A$2:$A$15;"<"&$A$20)+RIJ($A1);2);"")

Laatst bewerkt:
Beste Matjan,

De formule begrijp ik niet helemaal, maar nu heb ik inderdaad wel de 1e van de rij te pakken. Bedankt daarvoor!

Maar zou het nu ook mogelijk kunnen zijn om alle datums van oud naar nieuw te krijgen? Dus in c20 2-1-11, C21 9-1-11, c22 16-1-11 en C23 23-1-11?

Daarmee zou namelijk mijn probleem helmaal zijn opgelost.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groeten,
RD

De formule moet plaatsen in de cel C20 en vervolgens doortrekken of kopiëren naar de cellen eronder. De data worden dan weergegeven in de volgorde waarop ze in de tabel erboven staan (dus zoals jouw bedoeling is).
In cel A20 kun je het getal veranderen. De bijbehorende data worden dan weergegeven.

Dit was inderdaad precies wat ik zocht!

Hartelijk dank voor de snelle reactie, Matjan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan