• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waardes automatisch filteren zonder VBA/Macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

JulietteMac

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2014
Hoi allemaal,

Ik ben al een paar dagen aan het zoeken naar een formule waarmee ik uit een lijst waarin waardes meerdere keren voorkomen, een nieuwe kolom kan maken waarin alle waardes slechts 1x voorkomen.
Belangrijkst is: het moet allemaal automatisch gaan, dus niet met de sorteer knop en daarnaast ook zonder macro's en VBA's

Ik heb het bestand bijgevoegd waar het om gaat.

Eigenlijk heb ik twee vragen:

1. In kolom A staat een aantal airlines en in B staat of het een P of een F vliegtuig is. In kolom D wil ik eigenlijk een overzicht krijgen van alle Airlines die bij kolom B een waarde P hebben, maar dan onder elkaar in kolom D. Zoals je nu ziet zitten de F vliegtuigen er nog tussen,aangegeven met een - teken.

2. Uit kolom D zou ik dus alle dubbele waardes automatisch willen wegfilteren zodat ik in kolom E een overzicht krijg van alle unieke airlines.

Super bedankt alvast!!!!

Bijlagen

Formule in D2. LET OP matrixformule.
Dan verder naar beneden doortrekken.
Code:
=INDEX($A$2:$B$1157;VERGELIJKEN(0;AANTAL.ALS($D$1:$D1;$A$2:$A$1157)+($B$2:$B$1157<>"P");0);KOLOM(A1))

PS: vervang alle vaste bereiken in de formule door dynamische bereiken zodat je vrij airlines kan toevoegen of verwijderen zonder dat je telkens de bereiken in de formule moet aanpassen.

Laatst bewerkt:
nadat je de formule hebt geplaatst sluit je af met een combinatie van 3 toetsen en niet alleen de enter toets
Shift + Ctrl + Enter nu wordt de formule omsloten door { } tekens. en heb je een geldende matrix formule

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan