• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waardes berekenen per maand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bassie1107

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2013
Ik wil een samenvatting maken van het aantal gereden kilometers per wagen. Op het tabblad Invulsheet worden de gegevens ingevoerd welke dan dmv een formule op het tabblad samenvatting gaat uitkomen.

Nu ben ik aan het stoeien geweest met formules maar ik kom er niet uit. het probleem is dat de kilometers die in de sheet staan de kilometer stand is ten tijde van de Tankbeurt.

Ik wil dus nu alleen de gereden kilometers weten waardoor ik uiteindelijk km per liter kan bereken. de sheet wordt dagelijks aangevuld met nieuwe gegevens.

Je hebt wel een beetje corrupte data. Als de sortering blijft zoals deze nu is, dus datum_tijd leeg Kaarthouder, kan je vrij eenvoudig het aantal tankbeurten per kaarthouder bepalen. Ik heb even drie hulpkolommen gebruikt zodat je kan zien hoe het werkt. Bij de eerste tankbeurt is niet bekend wat de vorig Km stand was dus overslaan. Bij de tweede wordt het verschil in Km tussen de eerste en tweede bepaald etc. Als de kilometers en het aantal Ltr. bekend is dan is de rekensom niet moeilijk meer. Met een draaitabel kan je het dan per tankbeurt weergeven. Per maand heeft in mijn optiek geen meerwaarde.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan