• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waardes controleren en kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zou idd denk ik de oplossing zijn wampier. Hier een voorbeeldbestandje.

In het voorbeeldbestandje zie je dat er wel 2 keer JA achter de eerste auto's staan. Dit is in het origineel niet zo. Code is echt precies hetzelfde. Maakt verder niet uit. Je ziet dat diezelfde auto's een stukje lager gewoon weer worden weergegeven, dat is het probleem.
 

Bijlagen

  • voorbeeld2.xlsx
    18 KB · Weergaven: 24
ik heb alleen een extra laag with's toegevoegd.

Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
Dim toevoeg As Integer

[a3:f65000].ClearContents
    With Sheets("Overzicht Onderhoud")
    For Each cl In .Range("A6:A" & .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
    toevoeg = 1

    With cl.Offset(0, [B]6[/B]) 'welke kolom doorlopen = G
        If .Value >= -365 And .Value <= -358 Then
            With [Onderhoudslijst!A65536].End(xlUp)
                .Offset(toevoeg) = Sheets("Overzicht Onderhoud").Cells(cl.Row, 1).Value
                .Offset(toevoeg, 1) = "JA"
                toevoeg = 0 'hier is de truuk: indien een rij wordt gebruikt, hergebruiken in de volgende opdrachten
            End With
        End If
    End With
    
    With cl.Offset(0, [B]7[/B]) 'kolom H
        If .Value <= -365 Then
            With [Onderhoudslijst!A65536].End(xlUp)
                .Offset(toevoeg) = Sheets("Overzicht Onderhoud").Cells(cl.Row, 1).Value
                .Offset(toevoeg, [B]2[/B]) = "JA" 'aanpassen voor juiste kolom
                toevoeg = 0
            End With
        End If
    End With
    'Etc. bovenstaande blok herhalen voor elke kolom en aanpassen naar wens
    
    Next
    End With

End Sub

je kunt een with blok direct kopieren en aanpassen naar wens. Ik heb hier de twee blokken die je al had gedefinieerd reeds gedaan. Let op: ik heb de CFK formule veranderd van >= -365 naar <=-365 omdat ik aanneem dat het bedoeld is voor langer dan een jaar.

Overigens is het natuurlijk het resultaat wat je kreeg wel logisch. de code maakt een lijstje door alle gevonden items onder aan de bestaande lijst te plakken. Als je de code 2x uitvoert worden er 2 lijstjes onder elkaar gemaakt. Indien je de 'clearcontents' regel weghaalt krijg je ook telkens dezelfde data onder elkaar geplakt iedere keer als de code runt.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap wat je bedoeld inderdaad. Redelijk ingenieus. Ik ga er mee aan de slag. Heel erg bedankt :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan