• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waardes kopieren/anders kleuren i

Status
Niet open voor verdere reacties.

fozziebear

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Het volgende :

Ik ben bezig om een soort debiteuren lijst te maken. Nu wil ik dat indien een daum bijvoorbeeld genoemd in CEL F1 kleiner is dan de datum vandaag in J1 (=vandaag() ) genoemd in bijvoorbeeld J1 dat het bedrag ( in E1) anders van kleur wordt.( hbijvoorbeeld rood) kan dit?

Het volgende :

Ik ben bezig om een soort debiteuren lijst te maken. Nu wil ik dat indien een daum bijvoorbeeld genoemd in CEL F1 kleiner is dan de datum vandaag in J1 (=vandaag() ) genoemd in bijvoorbeeld J1 dat het bedrag ( in E1) anders van kleur wordt.( hbijvoorbeeld rood) kan dit?

dat kan via voorwaardelijke opmaak. Een zoekopdracht op dit forum kan je verder helpen. Dit topci is namelijk al regelmatig aan bod gekomen.

dit lukt voor een cel maar niet voor meerdere:confused:kan ik dit op de een of anmdere manier met een dollar teken?

Laatst bewerkt:
fozziebear,

Erg duidelijk ben je niet, post eens een voorbeeldje.

bij deze.. Wat ik dan wil si dat e rijen van A naar Z zodra daar in het vervallern veld in de datujm iets staat wat eerder is als J1 dan met hij rood..

Bijlagen

Hey bedankt voor je reaktie. Het argument zou moeten zijn de waarde in rij D en dan zou de betreffende regel horizontaal gekleurd moeten worden. Ik heb ook zit kl.... met de subtotalen, ik heb de hulp van MS zitten lezen maar begrijp er geen r.k van. Ik zou graag willen dat er per relatie een subtotaal wordt gemaakt.

Zoiets dus:

Dit doe je zo:
selecteer A2 > Opmaak > voorwaardelijke opmaak > formule is:
Code:
=EN($D2>0;$D2<$J$1)

opmaak kiezen > OK > OK.

vervolgens A2 selecteren > kopieeren > A2 t/m J13 selecteren > plakken speciaal > opmaak.

Bijlagen

sorry het lukt me nog steeds niet. hierbijgaand een voorbeeld. ik heb de waarde van d2 veranderd in c2.

Bijlagen

sorry het lukt me nog steeds niet. hierbijgaand een voorbeeld. ik heb de waarde van d2 veranderd in c2.
Ik heb even naar je voorbeeld gekeken, en zie enkele rare dingen:
- In J1 staat geen datum van vandaag. Hier moet staan:
Code:
=VANDAAG()
- Je hebt (maar) 2 voorwaardelijke opmaak, in A1 en A2. Die in A1 kan weg.
In die van A2 staat de formule:
Code:
=EN($D65536>0;$D65536<$J$1)
Als je wilt kijken of de datum van C2 groter dan 0 is, en kleiner dan J1 zal hier moeten staan (in cel A2 dus):
Code:
=EN($C2>0;$C2<$J$1)
vervolgens kies je de gewenste opmaak, die de cel moet hebben, OK >OK.

Vervolgens kan je cel A2 kopiëren > selecteer A2 t/m H20 > plakken speciaal > opmaak.

p.s. nu wel weer even de kolom opmaak goed zetten (C en F > datum, E en H > valuta)

Dan krijg je dit:

p.s. als je wilt kijken naar de datum in kolom F, dan moet je de C2 vervangen in F2, copiëren > plakken speciaal > opmaak....

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan