• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waardes optellen uit meerdere criteria/kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nudi

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2012
Berichten
31
Beste excel experts,


Ik heb een bestandje geüpload (zie voorbeeld) waar ik meerdere criteria wil tellen. De bedoeling is dat ik de opgetelde waarden uit de tabblad data onder de kolommen B t/m M van tabblad Deelnemers te zien willen hebben. Nu lukt het me wel om met de functie aantallen.als bepaalde waarde uit 2 criteria op te tellen (Kolom A en B van tabblad Data).
en nu is de vraag hoe kan ik de waarden uit meerdere kolommen/criteria (kolom C t/m J van tabblad data) optellen met deze formule ? Of is dit niet de juiste formule?


Alvast bedankt voor de reacties.

mvg,

Nudi

Bekijk bijlage voorbeeld bestand.xlsxBekijk bijlage voorbeeld bestand.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Nudi, het is mij niet duidelijk wat je wilt (op)tellen.
 
Haije, sorry voor de onduidelijkheid. Het is de bedoeling dat ik het aantal deelnemer per maand en per naam te zien wil hebben. Bijvoorbeeld (ik zou graag het aantal keer dat Aad Nieveen heeft deelgenomen in de maand Januari te zien willen hebben onder kolom Januari (tabblad Deelnemers).
 
voor zover ik het begrepen heb
 

Bijlagen

  • waardes tellen meerdere criteria.xlsx
    12,9 KB · Weergaven: 73
Yes!! Jij hebt mij helemaal begrepen Plongske. Nogmaals sorry voor de onduidelijkheid.

Heel erg bedankt! :)

Groetjes,

Nudi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan