• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waardes van Combobox optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rondevos

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2013
Goedemiddag,

Ik zou graag de keuze die zijn gemaakt in een combobox automatisch laten optellen.

Probleemschets;
Ik heb meerdere tabbladen in een Excel document met ergens dezelfde comboboxen (5 stuks). Nu zou ik graag van de keuzes, gemaakt in ieder tabblad, opgeteld zien, en vermeld in een apart tabblad. Ik wil het als het ware gebruiken als management rapportage.

Hoop dat ik het zo duidelijk heb verwoord en dat iemand bereid is hulp te bieden.

Alvast hartelijk dank.

Cellen kun je optellen, maar wat bedoel je met 'comboboxen'? Heb je die op een formulier staan? Op 5 formulieren? Zijn dat cellen met validatie? Je geeft wel héél erg weinig...

Als het om activex comboboxen gaat:

Code:
snb()
  for each sh in sheets
    for each ob in sh.oleobjects
      for j= 0 to ob.object.listcount-1
         if ob.object.selected(j) then y=y+ob.object.list(j)
      next
   next
  next

msgbox y
End sub

Goedemorgen Michiel en SNB,

Excuses dat ik niet duidelijk ben geweest. Ik heb een bestand toegevoegd om e.e.a. duidelijker te krijgen.

Het bestand heeft een data tab waar alle bronbestanden ingevoerd dienen te worden. Een format tab welke als standaard dient te worden gebruikt en een aantal customer tabs, welke vanuit de format telken wordt gekopieerd.

Het is de bedoeling dat de keuzes die gemaakt worden in de comboboxen, op de report tab worden aangegeven. Dus als ik een x aantal keuze b heb gemaakt, er automatisch een optelling van het aantal keuzes wordt weergegeven.

Het aantal tabs met customer kan oplopen tot 75, dus handig om een totaal overzicht van de gemaakte keuzes te beheren.

Hoop dat het nu duidelijk is verwoord.

Ik hoop dat iemand me hulp kan bieden. Uw tijd en energie wordt zeer gewaardeerd!

gr Ron

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan