• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waardes van meerdere cellen opnemen in koptekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jamez

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2004
Berichten
133
hoi,

Is het mogelijk om meerder cellen aan te wijzen alszijnde te gebruiken in de header?
Heb nu het volgende geproduceerd, maar krijg de laatste stap niet voor elkaar.

Sub HeaderFrom()
ActiveSheet.PageSetup.LeftHeader = Range("A1").Value
End Sub

Hierbij komt enkel de waarde van cel A1 in de header. Het werkt niet waneer ik de range aanpas bijv. ("A1:D3") Het aangegeven gebied wordt niet geprint, enkel A1

Iemand een idee?

mvrgr.

Jamez
 
Jamez, je moet er een 'string' van maken... Dus het koppelen van de ranges dmv het ampersant teken (&).

voorbeeld:
Code:
Sub HeaderFrom()
ActiveSheet.PageSetup.LeftHeader = Range("A1").Value & Range("B1").Value
End Sub

Eventueel kan je 'm nog uitbreiden met spaties of streepjes tussen de ranges (voorbeeld: Range("A1").Value & " - " & Range("B1").Value).

Groet, Leo
 
hoi Leo,

ik miste idd de stap van de string. echter wanneer ik de voorgestelde code gebruik. Geeftt hij enkel A1 als waarde in de koptekst en niet B1 erbij
Enig idee?

bij voorbaat dank

Jamez
 
Jamez, ehhhh... Bij mij doet tie het wel...:confused: ff een stomme vraag... Heb je wel iets in cel B1 staan??? :rolleyes:
En als je 'm (je header) eerst (voor het afdrukken dus) controleert in je page setup (pagina opmaak)? Daar kan je dan zien wat het resultaat is van het runnen van het coderegeltje.

Wat heb jij nu als code staan?

Groet, Leo
 
Laatst bewerkt:
hoi,

tja, eigenlijk is de code precies hetzelfde als beschreven en heb ik in een waarde in cel B1 ingevuld. Het vage is eigenlijk wel dat ik de code nu in een nieuwe sheet kopieer dat ik in het adrukvoorbeeld geen waardes (van zowel cel A1 als B1) zie.

gaat iets niet helmaal goed:eek:
 
Hang je bestandje eens bij hier, gezipt en zonder gevoelige informatie.
 
oke,

gezipt toegevoegd.

bvd
jamez
 

Bijlagen

  • test.zip
    6,3 KB · Weergaven: 25
Ga in VBA naar ThisWorkbook. Plak daar deze code:

Code:
Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)
    ActiveSheet.PageSetup.LeftHeader = Range("A1").Value & Range("B1").Value
End Sub

De andere code mag verwijderd worden.

Wigi
 
Tja... soms zijn aannames niet vanzelfsprekend....:confused: Ik ging er van uit dat deze 'header' aangeroepen werd in een stuk 'bestaande code' of eventueel via een knop op de sheet...
Als er inderdaad géén event is om de code te starten, zal er ook niets gebeuren...:rolleyes: (weer iets geleerd in het doorvragen bij een probleemstelling).

Maar prettig dat het nu werkt Jamez.

Groet, Leo
 
eeuuh, werkt nog niet.volgens mij wordt de code niet automatisch geactiveerd. Is er nog een handeling extra nodig?
ik heb in de bijlage een printscreen gemaakt
 

Bijlagen

  • test2.zip
    55,6 KB · Weergaven: 22
Jamez, Nee dat klopt dat het 't nog niet doet... Zoals Wigi als schreef moet je de code in de module 'ThisWorkbook' plaatsen met het 'BeforePrint'-event.... En dat heb je in je bijgevoegde voorbeeld nog niet gedaan!
Code:
Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)

    ActiveSheet.PageSetup.LeftHeader = Range("A1").Value & Range("B1").Value

End Sub

Gooi dat codeblokje in je worksheet-module (Blad1) dus weg, en plaats bovenstaand gedeelte terug in de 'ThisWorkbook'-module...
Dan MOET tie het echt gewoon doen! :thumb:

Groet, Leo

EDIT: Van die schermafdruk kan ik niet veel wijzer worden.... Ik zie een groot wit vlak op een beetje Excel-achtergrond...?
 
Laatst bewerkt:
aha, dat was de kronkel.

Is het eigenlijk over het algemeen de beste methode? je codes in "this workbook" plaatsen ipv de sheet zelf?

Hartelijk dank voor alles!:D

groeten
Jamez
 
aha, dat was de kronkel.

Is het eigenlijk over het algemeen de beste methode? je codes in "this workbook" plaatsen ipv de sheet zelf?

Hartelijk dank voor alles!:D

groeten
Jamez

Blader eens door een Excel VBA boek, dan leer je wat waar komt te staan, en wat de functie is van al die bladmodules, gewone modules, ThisWorkbook, klassemodules, ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan