• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waardes vergelijken en filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ebert87

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2009
Hallo allemaal,

Ik zit met de volgende situatie;

Ik heb een spreadsheet met 2 werkbladen,
Op blad 1 heb ik een kolom met verschillende cijfers staan, cijfers in deze kolom kunnen meerdere keren voorkomen.
Op blad 2 heb ik ook een kolom met verschillende unieke door mij geselecteerde cijfers staan.
Het is de bedoeling dat de cijfers op blad 1 gefilterd worden en enkele de cijfers overblijven die ook in de cijferkolom op blad 2 staan (mijn cijferselectie). Ik weet dat in Excel 2007 een filter functie zit, maar hiermee zou ik elk unieke cijfer handmatig moeten invoeren, dit is erg veel werk.

Weet iemand een functie waarmee ik dit sneller kan doen?

bvd

Laatst bewerkt:
Als het op het lint naar Gegevens gaat en vervolgens naar Sorteren en Filteren, dan staat daar onderin Geavanceerd Filteren.
Hier kan je de unieke waarde weer laten geven en eventueel kopiëren naar een andere locatie.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Als het op het lint naar Gegevens gaat en vervolgens naar Sorteren en Filteren, dan staat daar onderin Geavanceerd Filteren.
Hier kan je de unieke waarde weer laten geven en eventueel kopiëren naar een andere locatie.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik heb op internet gevonden wat het lint voor moet stellen in Office 2007, begrijp ik het dan goed dat Office 2003 dit "lint"niet heeft? Vanwege de andere (oudere) user interface? Dit vind ik wel interessant om te weten. Als ik het goed begrijp en er wordt een keer gesproken wordt over dat lint weet ik dat ik het niet hoef te zoeken in mijn Office.

Ik heb op internet gevonden wat het lint voor moet stellen in Office 2007, begrijp ik het dan goed dat Office 2003 dit "lint"niet heeft? Vanwege de andere (oudere) user interface? Dit vind ik wel interessant om te weten. Als ik het goed begrijp en er wordt een keer gesproken wordt over dat lint weet ik dat ik het niet hoef te zoeken in mijn Office.

Klopt inderdaad wat je zegt.
De functies van Excel 2003 zijn in Excel 2007 anders ingericht.
Excel 2003 werkt met menu's en Excel 2007 via een soort lint.

Je hoeft dus in Excel 2003 te zoeken naar het lint.
Overigens heeft Excel 2003 wel de mogelijkheid om geavanceerd te sorteren, maar dat is een ander verhaal.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Klopt inderdaad wat je zegt.
De functies van Excel 2003 zijn in Excel 2007 anders ingericht.
Excel 2003 werkt met menu's en Excel 2007 via een soort lint.

Je hoeft dus in Excel 2003 te zoeken naar het lint.
Overigens heeft Excel 2003 wel de mogelijkheid om geavanceerd te sorteren, maar dat is een ander verhaal.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik had hem inderdaad even gezocht, en die begrijp ik redelijk goed, bedankt voor je info.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan