• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waardes vervangen in excel (door bijv. een macro)

Status
Niet open voor verdere reacties.

flipmoo

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Beste,

Ik moet een heelboel gegevens doorvoeren in excel.
En ik zou dit heel graag willen automatisen. Nu weet ik dat het mogelijk is doormiddel van een Macro. Alleen geen ik geen flauw idee hoe ik dat moet doen. Ik heb daarom een excel bestandje bijgevoegd en ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Wat moet er gebeuren. In het excel voorbeeld bestandje heb ik in de cellen C7 t/m F20 de cijfers 1 t/m 27 random geplaatst. Ik wil deze cijfers geautomatiseerd vervangen door de waardes die in cel A7 t/m A33 staan. Uit eindelijke moet cijfer 1 vervangen worden door waarde 1 en cijfer 2 door waarde 2 etc....

Is hier iemand die mij hierbij kan helpen? Ik ben je dan echt eeuwig dankbaar aangezien je mij gigantisch veel handwerk kan besparen.

Mvg

KoenBekijk bijlage Vervangen.xlsx

Code:
Sub Vervangen()
Dim lRij As Long
    For lRij = 7 To 33
        [C7:F20].Replace lRij - 6, Range("A" & lRij), xlWhole
    Next
End Sub

De code kijkt naar de gehele waarde.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Roncancio,

Hartelijk dank voor de snelle reactie.
Echter is mij de code nog niet geheel duidelijk. Zo vervangt die nog niet alle cijfers.

Hij maakt er het volgende van:

Waarde 1 waarde 2 Waarde 27 16
Waarde 3 Waarde 5 Waarde 25 15
Waarde 5 Waarde 4 Waarde 23 14
Waarde 7 6 Waarde 21 13
Waarde 9 7 Waarde 19 12
Waarde 11 8 Waarde 17 11
Waarde 13 9 Waarde 15 10
Waarde 15 10 Waarde 13 9
Waarde 17 11 Waarde 11 8
Waarde 19 12 Waarde 9 7
Waarde 21 13 Waarde 7 6
Waarde 23 14 Waarde 3 Waarde 5
Waarde 25 15 Waarde 5 Waarde 4
Waarde 27 16 Waarde 1 waarde 2

En jij geeft aan dat die naar de gehele waarde kijkt. wat bedoel je daar precies mee?

De code zoekt naar bijvoorbeeld 1 en niet naar 1,1.
Dit om te voorkomen dat het resultaat Waarde 1, Waarde 1 is.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ok ik den dat ik dat wel begrijp. alleen snap ik nu niet waarom de macro niet alle cijfers van de selectie omzet maar een deel zoals ik in het vorige bericht aangaf.

Ok ik den dat ik dat wel begrijp. alleen snap ik nu niet waarom de macro niet alle cijfers van de selectie omzet maar een deel zoals ik in het vorige bericht aangaf.

Dat komt omdat er in die cellen getallen achter de komma staan.
Dus 16 is bijvoorbeeld 15,8.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan