• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waardeverschil berekenen tussen twee peildatums

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcfields

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2010
Hoi allemaal,

Ik ben bezig met een prijs onderzoek waarin ik de prijsveranderingen wil peilen door de jaren heen, ik heb echter een formule nodig voor het volgende probleem:

Ik heb in Kolum A honderden artikel nummers, in kolom B heb ik de prijs van deze artikel nummers en tot slot in kolom C de peil datum van de prijs van het artikel.

Alle artikel nummers staan dus onder elkaar, artikel nummers komen dus ook meerdere keren voor in de rijen aangezien er verschillende peil datums zijn van de prijzen.

Hoe kan ik nu in kolom D de procentuele verandering van de prijs weergeven t.o.v. de vorige periode.
Dus stel in regelnummer 81 komt ergens artikelnummer 123 voor met een prijs van 10 euro op peildatum 1-1-2005, daarnaast staat in regelnummer 412 artikelnummer 123 nog een keer maar dan met een prijs van 12 euro en peil datum 1-1-2008. Hoe krijg ik dan de procentuele stijging (=(12-10)/10*100= 20%) van dit artikel in kolom D.

Alvast bedankt voor al jullie hulp!!!

Beste marcfields,

Ik denk dat een voorbeeldbestandje het wat makkelijker maakt voor de helpers :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan