waarmee het beste de koeling stofvrij maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin10

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
ik heb last van redelijk wat stof in me pc al 2 maand niet meer schoon gemaakt en de plek waar me pc staat is het nogal stoffig hoevaak ik het er ook schoonmaak:P ik heb ook sinds iets van 2 maand een nieuwe cpu koeler (Zalman CNPS7500-Cu LED) en daar krijg ik het stof er niet uit ik maakte eerst altijd met een stofzuiger de boel schoon maar toen las ik dat je daar je pc niet schoon moet maken i.v.m. de jumpers die je op kan zuigen.

en ik krijg met de stofzuiger het stof ook niet uit die cpu koeler:P

waarmee is het de beste manier om een pc schoon te maken?

mvg,
kevin10

Een busje perslucht werkt bij mij wel.

Goed opletten dat je niet te lang door spuit omdat sommige busjes dan gaan "lekken".

Dat je een jumper opzuigt tijdens het schoonmaken met een stofzuiger is nog niet eens het grootste probleem. De kans op kortsluiting is veel gevaarlijker.

Een busje perslucht werkt bij mij wel.

Goed opletten...
Daarnaast ook opletten dat je de fan zelf niet laat draaien door de perslucht (geld ook voor stofzuiger) aangezien hij dan een dynamo word die stroom opwekt....

Kwestie van je vinger er op houden lijkt mij :)

Ik doe dat met een compressor.
maarja,niet iedereen heeft een compressor thuis staan.
Maar welk modern moederbord heeft nog jumpers op het moederbord????????

Het meerendeel van de moederborden heeft nog steeds jumpers hoor.

Omdat er koude lucht uit komt en deze in aanraking komt met warmere lucht meende ik.

OOOOooooh je bedoelt dat het busje perslucht kan gaan lekken :eek:
Weer wat geleerd! :shocked:

Daarnaast ook opletten dat je de fan zelf niet laat draaien door de perslucht (geld ook voor stofzuiger) aangezien hij dan een dynamo word die stroom opwekt....

Een dynamo werkt toch met magnetisme? Volgens mij is dit dus niet van toepassing voor een cpu koeler aangezien er geen vaste magneten inzitten.

Een dynamo werkt toch met magnetisme? Volgens mij is dit dus niet van toepassing voor een cpu koeler aangezien er geen vaste magneten inzitten.

Voorzover mij bekend is een CPU koeler een gelijkstroom electromotortje wat dus ook een gelijkstroom generator (dynamo) kan zijn als je de as aandrijft.

(Maar dat kan ik mishebben hoor. Natuurkundig ben ik niet de sterkste)

Voorzover mij bekend is een CPU koeler een gelijkstroom electromotortje wat dus ook een gelijkstroom generator (dynamo) kan zijn als je de as aandrijft.

(Maar dat kan ik mishebben hoor. Natuurkundig ben ik niet de sterkste)

Reden genoeg om er rekening mee te houden.. Ik moet zeggen dat ik altijd het fannetje leuk laat draaien ;) en nog nooit iets echt kapot heb zien gaan. Zal er eens wat beter op letten.

ik heb zelf nu ook een mini compressor werkt perfect:D nadat de boel schoon was temp van videokaart met 40 á 50 graden naar beneden de "gangetjes" in het koelblok zat helemaal vol. en 2 jaar je pc niet schoonmaken hoeft niet erg te zijn als het niet stoffig is maar meestal zit je pc dan wel vol met stof en de temp aardig hoog ik weet niet hoe hoog dat bij jou is zijn verschillende programma's omdat dat te meten everest en nog veel meer andere alleen kan ik zo niet opkomen everest zit er wel vaak heel ver naast gaf aan dat cpu temp 7 graden is maar in werkelijkheid 30 graden :confused:

Een restant uit een duikfles wil ook wel....... (+-50 bar) :thumb:
Maar ja,..... niet iedereen heeft een duikfles! :(

Wat bedoel je daar mee?

Als die busjes gaan lekken komt er van die vloeistof uit, wete ook niet precies wat het is, maar ik doe het zoiezo met een compressor :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan