Waarmee upgraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Berichten
2.782
Ik heb een hp d530 sff computer, waarop een low-profie agp kaart past. Nu heb ik onboard vga van het Intel 865G chipset. HP films kan deze set niet meer afspelen.Het AGP slot kan 8x aan, en ook 1.5Volt. Het lastige is dat de voeding slechts 185 Watt heeft.

Ik had al een leuke club3d kaart met nvidia 6200 chips gevonden, maar dan wordt een 300W voeding vereist.

Dus: welke grafische kaart zonder exerne stromvoorzining kan ik plaatsen. Is een Matrox G550 32MB een verbetering omtrent het bekijken van hd films?

Nu zit er een 2,8GHz non-hyperthreading pentium iv in, een 3GHz hyperthreading model heb ik liggen, maar nooit nodig gevonden om te plaatsen. Ik heb ook 1GB aan RAM, en onder Linux swat die niet. Windows wel.

Ik wilde al langer mijn PATA schijf vervangen door een SATA150 exemplaar, maar verder dan mijn kast is de schijf nooit gekomen.

Alternatief kan ik ook een nieuw computer kopen. Erom deze vraag.
 
geeft bovenstaande gelijk, de pc die je nu hebt is een beetje te oud voor upgraden,
Als je namelijk een meer wil ga je al naar PCI-E,bovendien zit er niet meer toekomst in AGP (correct me if im wrong)

Betekent;
nieuw moederbord>nieuwe cpu> nieuwe RAM>nieuwe videokaart> nieuwe CD speler

Enige wat je mee kan nemen is denk ik je HDD omdat de meeste mobo's nog wel 1 zon breede aansluiting hebben.

Je bent dus goedkoper uit met nieuwe pc.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de computer "pas" 5 jaar. Er staat mijn hele mail archief. Al die jaren door heb ik nooit games gedraaid. Ik wil de vraag anders stellen. Welke video kaart vraagt niet teveel stroom van mijn systeem, en heeft toch nog wat beter performance dan mijn onboard kaart?
 
"pas" is een verkeerde term

5 jaar is erg oud voor een pc!
je kunt je mail archief over zetten op een andere pc!

een andere agp kaart en dan ook nog low profile met een lage wattage is vrijwel onmogenlijk te krijgen!
die werden alleen verkocht met complete systemen en die zijn nu niet meer verkrijgbaar


nieuw systeem is het eenige optie wat je hebt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan