waarom adapter nodig bij R4 toolkit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar gaat je Micro SD kaartje in en vervolgens kan je het geheel in een USB poort doen.
Mocht je een kaartlezer hebben waar Micro SD in kan dan heb je hem niet nodig.
Of bedoeld jij gewoon dat vierkantje kaartje ( adapter) ? Die heb je inderdaad verder niet nodig. Die zit er gewoon standaard bij.
 
Laatst bewerkt:
Dat is volgens mij een usb adapter, die kan je gebruiken als je geen kaart lezer in je computer hebt zitten. Dan kan je de geheugenkaart in de adapter steken en de adapter in een usb poort steken...
 
@ Rimsic, ik vraag me even af welke hij bedoeld.
Je hebt inderdaad die je met USB gebruikt maar er zit ook een plat vierkant/rechthoekig kaartje/adapter bij.
Die laatste is overbodig.
 
ik ben helemaal niet thuis in R4, ik heb het zojuist aangekregen (had het besteld :))

Ik zal even zeggen wat er allemaal bijzat:
1) een usb stick (microSD USB 2.0)
2) een wit doosje met 3 dingen in: Kingston Lock Micro SD Adapter (groot vierkantig), een heel klein kaartje micro sd hc 4 Gb kingston sdc4, een middelgroot adapter kingston micro sd
3) een blauw doosje met een middelgroot groot ding en daar staat op "r4 sd hc revolution for ds

Nu heb ik al door dat ik het hele kleine kaartje in de usb stick moet steken
Maar heb ik die adapters nog nodig? dus op dat middelgroot ding met de tekst R4 sd hc revolution for ds" moet ik ook het kleine kaartje insteken, en dit geheel moet ik in de nintendo ds steken? maar dan heb ik nog niet stap 2 van hierboven gebruikt, die adapters

nog een vraagje:
ik heb een bestand zoals in de handleiding stond, gedownload R4dsdeluexe.rar en dit uitgepakt naar de usb stick met dat kleine kaartje in , dat is voor de menu waarschijnlijk. daarop ga ik ook spellen moeten installeren dat heb ik ook door
Moet ik dan nog firmware ofzo installeren? en waar vind ik dat voor mijn model ik had R4 Deluxe model besteld en dus nu aangekregen

Mijn vragen:
1.maar waarvoor zijn die adapters?
2. nog firmware installeren als je r4dsdeluxe.rar (dus voor de menus) hebt uitgepakt op de juiste plaats?

Ik ken wel veel van computers en windows, maar het principe van R4 is me niet duidelijk. (ken dus alles van usb en installeren enzo;;; geheugensticks enzo geen probleem maar het principe met al die kaartjes en adapters daar verlies ik het noorden bij)
 
ok, het lukt nu
nog een vraagje: mag je de naam van de bestanden (bv. mario bros.nds) wijzigen bv in mario bros game.nds of mag dit niet (dus ik bedoel op het usb stickje)

ik heb voor te testen een spel van internet gedownload: 0028 - Kirby - Canvas Curse (U).nds
mag je dit zo op de stick bewaren? die 0028 duidt op warez???
 
Laatst bewerkt:
Ja, kan je wijzigen zolang je maar .nds laat staat.
Ik heb ook wel eens games met als naam XXX542.nds bijvoorbeeld en die herken ik dan niet dus geef ik die gewoon een juiste naam.
 
ik heb een kaartje van 4 GB
Hoeveel spelletjes mag ik erop plaatsen, hoeveel ruimte moet ik overhouden voor savegames? 1 gb overhouden voor savegames, is dit overdreven?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan