Waarom breedbeeld ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

abruzzese

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2005
Ik snap niet waarom zoveel notebook,s met breedbeeld worden gemaakt terwijl ik er alleen het nadeel erin zie.
Foto,s bekijken kun je bijvoorbeeld toch niet in breebeeld / internet site,s zijn er niet bestemd voor enz......
Ik gebruik zelf mijn notebook om te internetten en foto,s te bewerken en gebruik alleen beeldresolutie 1024-768.
Mijn beeldscherm is in de breedte 30 centimeter & hoogte 23 centimeter maar word niet echt breedbeeld gezien .
Waarom maken ze steeds meer breedbeeld schermen ??

met breedbeeld kan je soms wat makkelijker 2 schermpjes naast elkaar zetten. Dat is iig de opzet bij de 'normale' tft schermen widescreen. En omdat wanneer je een 'groot' scherm wilt hebben. Maar toch geen hoog scherm wilt hebben. Moet je wel naar widescreen... anders wordt hij weer te groot en wil niemand hem hebben.

Dit doen ze ook met TV's. En er zijn weinig breedbeeld uitzendingen.
Waarom kopen de mensen deze dingen dan? Modetrend?

Zelf heb ik een breedbeeld LCD TV. En wees eerlijk, de kwaliteit van een ouderwetse beeldbuis is beter.

Alleen het staat mooier op de TV kast.

Omdat de ogen van mensen naast elkaar staan is een breed beeld gewoon natuurlijker om naar te kijken. Volgens mij is dat de reden dat de breedbeeld tv is ingevoerd.

Geplaatst door patrickt
Dit doen ze ook met TV's. En er zijn weinig breedbeeld uitzendingen.
Waarom kopen de mensen deze dingen dan? Modetrend?

Zelf heb ik een breedbeeld LCD TV. En wees eerlijk, de kwaliteit van een ouderwetse beeldbuis is beter.

Alleen het staat mooier op de TV kast.
Ligt er ook maar weer net aan wat voor lcd je koopt en wat voor beeldbuis. Maar dat heeft totaal geen invloed op de laptops lijkt mij...:rolleyes:. Volgens mij is het meer omdat je toch een groot scherm wil maar niet een te lompe laptop... ;) maar ik vind windows er ook niet mooi uitzien op een laptop die beneden staat. Veelste uitgerekt.

Ik heb zelf ook een HP met breedbeeld (15,4") en in het begin leek het mij ook onzin.
Maar als ik nu een tijd op de laptop heb gewerkt en ik ga weer achter de pc zitten (17") merk ik wel degelijk het verschil.
Met een breedbeeld zijn de vesters van de webbrowser ed. veel beter zichtbaar.
Je hoeft minder te scrollen en je kunt gemakkelijk twee twee venster naast elkaar zetten.
Persoonlijk vind ik het ideaal.

Geplaatst door Rimsic
Ligt er ook maar weer net aan wat voor lcd je koopt en wat voor beeldbuis.

Dan kan ik je vertellen, dat ik een goede gekocht heb.
Van een afstand is het haarscherp, maar van dichtbij is het niet om aan te zien.

De snelheid van zo een TV is zer belangrijk. Ik kan gamen, voetbal kijken enz(alles wat snel gaat), maar heb geen last van naijlen. Maar daar betaal je voor.

Wat betreft mijn pc heb ik een normaal scherm, maar dit ivm het bewerken van foto's. En daarin overklast een normaal scherm nog steeds een TFT monitor.

In onze reclamestudio hebben ze een mac met een supergroot breedbeeld tft screen. Is een waar genot om mee te werken als je Photoshop of After Effects gebruikt. Al je tools kun je gemakkelijk kwijt op het scherm. De rest van de studio werkt met 2 monitoren op een dual head grafische kaart. Werkt ook goed maar is toch wat minder snel om mee te werken; de ogen moeten een te grote afstand afleggen waardoor je je hoofd gaat meedraaien. Ook het kleurverschil in de monitoren kun je nooit helemaal wegwerken.
Voor de meeste toepassingen op een notebook, anders dan de grafische, zie ik het nut ook niet in waarom die dingen in breedbeeld worden uitgevoerd. Ik zie het als een modetrend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan