waarom compaq zo traag ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
Berichten
842
heb een compaq pressario 7000. de pc is uit 2000. standaard zit er windows 98se op.

nu het systeem bestaat uit 800 mhz intel processor 382 mb werkgeheugen 30 gb maxtor hd.

na installatie van xp werkt deze pc zo traag ik word er gek van. kabels nageken zitten goed jumpers nagekeken ook goed met hd tune harde schijf gecheckt is ook goed.met sisoft sandragekeken geen bijzondere dingen gevonden.

pc is niet op internet aangesloten en er zitten ook geen virussen in. schone installatie dus.

de 2 memorykaarten ook gecontroleerd 1 is van compaq 1 van kingston apart in de pc gedaan maakt ook niet uit. er valt haast niet mee te werken zo traag kan dit ding geen xp aan of zoiets want ik weet niet meer waar ik het moet zoeken.
 
het is niet de eerste keer dat ik dit hoor volgens compaq is er geen oplossing voor dit systeem wat ze aanraden is om een heel aardig E-mailtje te sturen naar hun techniche dienst en Misschien kunnen ze niet garanderen


¡¡ER IS GEEN OFFICELE OPLOSSING!!
 
zou (ondanks de positieve test met hd tune van de harde schijf) dit toch een probleem van de schijf zijn ?
 
Werkte windows 98 wel snel zo ja dan is het geen schijf probleem

maar ik denk dat het misschien toch met het geheugen te maken kan hebben wat voor geheugen zit erin???

SDRAM 100/133 MHZ
of DDR?
 
hoi daan

er zat 128 mb pc133 sdram geheugen in van compaq. pc werkte zeer traag
gisteren bij paradigit 256 mb pc 133 van kingston gekocht (60 euro) en pc werkt nog steeds traag (geheugen is compatible voor deze pc)
of ik nou ze apart of alle2 erin zet pc blijft traag

wat ik me afvraag is kan een pc langzaam werken door een schijf of staat dit er los van ?
 
Laatst bewerkt:
in de eerste instantie staat dit er los van zou pc komt uit 2000 dus als je je HD niet vervbangen hebt zou deze gewoon op 72.000 RPM moeten draaien dus dat kan het probleem niet zijn!!
 
Trage Compaq

Ik heb een Compaq presario 700 laptop met AMD Duron op 900MHz en 256 MB geheugen.
Het is niet supersnel maar XP werkt. Je kan er mee werken.
Je moet wel opletten of je systeem niet dynamisch terugschakelt naar ongeveer 400MHz. Dat is een batterijspaarstand die soms ook inschakelt als je op netspanning werkt.
Bij mij was dit probleem tamelijk hardnekkig en je kunt er dan inderdaad nauwelijks mee werken.
Ik heb het progje SpeedswitchXP (freeware) gedownload (tip van HP/Compaq TD) waarmee je zelf kunt instellen wanneer er op welke snelheid gedraaid moet worden.
Voor meer snelheid heb ik overigens bij meneer N.Buik uit Breda 512MB extra geheugen besteld(via Marktplaats.nl) maar na betaling hoor je van hem nooit meer wat. Kijk uit.

Succes
Jaap
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan