Waarom eigenlijk antivirus software kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElsyV

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2007
Berichten
218
Onze eerste pc aangeschaft in 1996. Daarna eigenlijk altijd automatisch een antivirus pakket erop gekocht omdat dit zo hoorde dachten wij.
Ook dit jaar weer gekozen voor Norton. Overigens bevalt deze uitstekend!

Maar is dit wel nodig? Heeft onze Vista Pc niet zelf een goed antivirus programma erop zitten.

Wat vinden jullie? Geven we ieder jaar bijna 100 euro voor niets uit?
 
Windows heeft zelf geen volwaardige virusscanner, je hebt wel Windows defender, maar dat is niet voldoende bescherming.

Er zijn ook genoeg gratis goede virusscanners;
AVG
Avast
om er een paar te noemen.
 
Virus

Een virus tester is meestal wel handig als je je pc niet tekens je pc opnieuw wilt installeren. Zo als crash als zegt, er zijn ook gratis virus testers.
 
Ik gebruik zelf op mijn windows systeem avast als virusscanner en die bevalt me prima.
Alleen even registeren, je krijgt dan een key via de mail en die zet je in avast.
Dat is voor 15 maanden als ik me niet vergis en dan moet je weer een nieuwe key aanvragen.
Dit allemaal gratis.
 
Oké, mijn vraag is beantwoord. Neem dus wel een virusscanner omdat Windows defender niet voldoende beschermt.

Bedankt.
 
Norton was goed tot versie 2003. Daarna is het een veel te zwaar programma geworden die je PC gewoon traag maakt. Kan je net zo goed een virus hebben ;)

Neem één van de gratis scanners (AVG bevalt mij bijv prima). Scheelt je weer 100 euro per jaar!
 
Microsoft Security Essentials komt ook goed uit de testen van AV-Comparatives, heb dat nu op 2 minder belangrijke machines hier in huis draaien en ik moet zeggen dat ik tot nu toe aangenaam verrast ben over het resources gebruik.
 
Norton 100 euro voor 1 jaar.
Dan kan ik je via helpmij.nl een goedkopere virus en internet beschermer aanbieden.
 
Gezien de prijs ga ik er vanuit dat dit een 3 computer licentie is.
Ik vind Norton ook niet zo'n aanrader dus het voorstel van Puppie zou ik zeker overwegen.
 
Je hebt een antivirusprogramma nodig omdat Windows jouw niet voldoende beschermt. Het is ook logische want het is niet zijn specialiteit.

Maar 100 euro per jaar is volgens mijn aan de dure kant (voor 1 pc). Als je goed zoekt, kunt je heel makkelijke half de prijs vinden.

Zoals al gezegd door leden, er zijn ook veel gratis antivirusprogramma's, ik heb zelf ook nooit antivirusprogramma gekocht. Maar je moet wel rekening mee houden, gratis is niet altijd gratis en goed. Daar ligt dus de keuze.
 
en zit dit in Windows ingebakken ?
want dat zegt crash namelijk.
de virusscanner van microsoft moet je dus los aanschaffen.
 
@kim24jr En ik raad jou aan om zulke teksten hier niet te plaatsen.
 
Je zou BullGuard kunnen proberen. Die kost €70,- per jaar. Dan bespaar je toch wel €30,-
Dit is de beveiliging die BullGuard bied:

Antivirus
Firewall
Backup ruimte op het Internet
Anti-Spyware systeem
SpamFilter
Ondersteuning (24 uur per dag)

www.bullguard.nl
 
Heb eigenlijk nog nooit een virus scanner gehad, nooit problemen.

Nu ik behoorlijk aan het downloaden ben (560gb down/ 200gb up per maand) heb ik wel een virus scanner gedownload voor mijn ene computer.. Op het moment heb ik Symantec Endpoint Protection. Heb er geen problemen mee, wordt nooit lastig gevallen met de vraag of ik wil scannen/updaten. Heb alleen wel dat als ik een bestand wil uitpakken en er zit een crack oid. in, wordt deze automatisch verwijderd. (Hacktool wordt dan gezegd) Dan zet ik de virusscanner even uit, gebruik de crack en zet symantec weer aan.

Anders kan je altijd nog overstappen op Linux. Dat gebruik ik op me andere computer, nooit problemen met virussen daarop.
 
Ik vraag me af hoe je aan dat lijstje komt.
Is dat een persoonlijk lijstje of is dat de uitkomst van een groot onderzoek?
In het laatste geval ben ik benieuwd welk onderzoek dat is, omdat het niet overeen komt met de dingen die ik lees/ervaring mee heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan