waarom geen domein in windows home?? :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Petervdberge

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Berichten
247
Hallo!

Kan iemand mij vertellen Waarom microsoft een domein in home premium niet mogelijk heeft gemaakt? en is het dan ook ECHT niet mogelijk? wat staat er allemaal in mij weg om een PC toch in het domein te kunnen hangen, zodat ik misschien een go-around kan proberen?

Ik zou u ZEER erkentelijk zijn.:thumb:
 
oke, mijn engels is niet briljant:eek: maargoed, wat ik er dus van begrijp is dat het NIET mogelijk is om een W7 home premium aan een domein te hangen?

am i correct?
Weet iemand Waarom niet? of puur uit het oogpunt: home is voor thuisgebruikers. en thuis werk je niet vaak met een domein ofzoo? dat kon ik er niet goed uitvissen..
 
oke, mijn engels is niet briljant:eek: maargoed, wat ik er dus van begrijp is dat het NIET mogelijk is om een W7 home premium aan een domein te hangen?

am i correct?
Weet iemand Waarom niet? of puur uit het oogpunt: home is voor thuisgebruikers. en thuis werk je niet vaak met een domein ofzoo? dat kon ik er niet goed uitvissen..

Kort door de bocht kan het inderdaad niet....
 
Ja, ik wist wel dat alle home edities de ondersteuning niet hiervoor bieden, omdat het is bedoeld als basis van home entertainment enzoo. maar is de besturing van deze optie gewoon helemaal niet aanwezig in deze windows versie? of is het allemaal gewoon te omzeilen?
 
In alle jaren dat ik ben wezen zoeken naar deze optie is er nog nooit een hack geweest die volledige domain access geeft. er zijn wel methoden om via een autologin met een domein account aan te loggen waardoor je met die credentials netwerkshares kan koppelen/bekijken maar het account mist dan synchonisatie met de domaincontroller, Je mist alle voordelen van een domain t.o.v een workgroup, Centrale Account Beheer, Policies, Rechten etc etc etc.

Je hebt dus niet een machine in het domain maar je logt lokaal aan met een domain user. simpel gezegt. das niet wat je wilt.

Upgrade naar een versie die het wel ondersteund en je bent van al het gemier af. :)
 
In XP waren er methoden die via de registry een XP Home in een XP Professional 'omtoverde', maar dat gaf dan direct problemen met Windows updates etc., dus tijdens update moest je die instelling weer (tijdelijk) ongedaan maken.

Ik ken geen methoden die een W7 Home versie kan 'omtoveren' tot een Professional, Business of Ultimate versie zodat die in een domein kan.

Overigens kun je (met een geldig domeingebruikersnaam + wachtwoord) wel degelijk gebruik maken van gedeelde printers en gedeelde mappen op een Windows server in een domein. Enige wat je 'mist' is het pushen van toepassingen en instellingen (groepsbeleid), het hebben van een zwervend gebruikersprofiel en het omleiden van Mijn Documenten etc. naar een map op de server.

EDIT: Dit is ongeveer hetzelfde wat Ellasar aangaf zojuist.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan