Waarom hij wel en ik niet ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

knarfje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2001
Hallo,

Ik heb hier thuis een zonnet adsl abbo en kan dus ook zonder probleem in de newsgroepen van news.zonnet.nl komen.
MAAR.. als ik nu bijv. vanaf mijn werk in de newsgroepen wil komen van news.zonnet.nl dan lukt dit niet en ook niet met aanmelden van loginnaam en wachtwoord.
Waarom kan dat niet? is dat beveiligd!? bij zonnet (volgen zonnet kan het ook niet).
Terwijl mijn collega thuis een planet abbo heeft en vanaf het werk wel in de planet newsserver en ook in newszilla(waar ie ook een abbo heeft) kan komen!

Wat is hier het verschil en is er hellemaal geen mogenlijkheid om vanaf mijn werk in de zonnet newsservers in te loggen??

Thanks Fr@nk.

Zonnet zal de toegang verbieden als je geen verbinding maakt via zonnet zelf. Dan controleren ze op IP-adres.

Dat klopt Tiborv.
Heb zelf met Zonnet gewerkt en die blokken alles wanneer je tracht in te loggen van een IP dat niet in hun range zit.

Sigma

klopt, dit doen nog wel meer ISP's en terecht opzich natuurlijk, als je jan en alleman je usernaam / password geeft kan iedereen zo maar inloggen en gratis gebruik maken van de zonnet newsservers.

Heb zelf nu Hccnet naar genoegen moet ik zeggen.
Vooralsnog geen echt vervelende zaken meegemaakt.

Sigma

Maar kan je via HCC net wel vanaf een andere locatie inloggen of werkt dat ook via IP range/nummer??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan