Waarom ik het zo lastig om in m'n modem te komen?

Ik heb er nooit problemen mee gehad, dus geen idee wat er aan de hand is.
Maar installeer de Plex Server gewoon op je NAS, dan is deze niet meer afhankelijk van perikelen op je PC.
Ik weet echter niet of die voor jouw NAS beschikbaar is.

Dit is de Plex Media Server op mijn Synology NAS:
Bekijk bijlage 384929

Mijn NAS met 4 schijven, 2 x 8TB en 2 x 10TB:
Hallo @edmoor,
Voor de zoveelste keer heb ik PLEX geinstalleerd, telkens zie ik nadat ik m'n PC's afgesloten heb, en de volgende dag weer opgestart heb, dat PLEX, de NAS-SERVER niet weer terug kan vinden. Zelfs had ik JellyFin al gedownload. Toen wou ik toch nog één keer PLEX proberen want dat heeft toch wel veel méér dan elk ander MultiMedia programma. Ook had ik inmiddes geklaagd in het Forum van PLEX, en toen bleek dat ik lang niet de eenige was met dat verdwenen Server probeem. Maar wat denk je?
Er kwam ook ggisteravond nog een update van de PLEX Media Server binnen.
En toen kon ik natuurlijk niet meer stoppen om die Update te installeren en een paar bibliotheken te vullen.
Vanmorgen natuurlijk meteen gekeken of PLEX nog draaide, en of ik de Bibliotheek nog kon uitbreiden en JA hoor, deze update bracht dus uitkomst.
Maar werkte nog steeds niet op mijn Buffalo NAS-Server.
Dus met enige reserve nog, bedankt voor al je hulp en geduld

De Plex client is niet voor iedere NAS beschikbaar.
Dus wellicht dat die van jou niet door Plex wordt ondersteund.

Ik heb even goed PLEX al 2x geprobeerd op mijn NAS te installeren. En mislukt.
Wat zie jij eigenlijk van de voordelen, als die PLEX Server op de NAS staat?
Alleen Ruimte-winst?
Een Nadeel zie ik, dat altijd je Server 'aan' moet staan.
Voorlopig laat ik het hier maar bij, ik ben veels te blij, dat PLEX nu eindelijk werkt, ook de volgende dag.

Jouw NAS staaat niet in de Plex compatibility list:

Ik heb Plex op mijn NAS geïnstalleerd omdat ik niet de enige ben die gebruik maakt van die Plex server.
Vrienden en familie kijken ook films en series op die server en daarom staat deze 24/7 aan.
Familie- en vriendendienst :)

Dit is mogelijk omdat ik een Plex Pass heb gekocht.
De Pass is de Plex Lifetime Pass die ik jaren geleden in een aanbieding heb aangeschaft.

Eerder stond de Plex Server op een PC in mijn netwerk en die hoeft nu dus niet meer aan te staan.
Alle content staat ook op m'n NAS.
Het werkt al heel lang en zonder enig probleem.

Als je er alleen zelf gebruik van maakt hoeft die server uiteraard niet constant aan te staan.
Alleen op het moment dat je er gebruik van maakt.

Plex.png

Plex houdt per gebruiker ook bij welke films die gebruiker al bekeken heeft.
Zo ook voor de afleveringen per serie.

Plex Users.png

Laatst bewerkt:
Nu komt waarschijnlijk nog de volgende stap. Op de andere TV's waaop je Plex wilt zien moet waarschijnlijk ook een App van Plex opkomen.
Ik heb van je meerdere keen gelezen dat dit PLEX Client zou moeten wezen.
Het is alleen nu met die nieuwe Mediabox Next Mini, dat elke keer als ik Plex op de zoekbalk type, dat de Mediabox Next Mini naar You Tube en zoekt een daar een filmpje op. (En dat lijkt me niet de bedoeling)
Hoe heb jij dát op een "neven" PC gedaan? Of had je toen nog geen last van dat Next boxxie ??

Ik ken die Mediabox Next Mini niet.
Geen idee of je daar apps op kan installeren en of daar dan de Plex app voor beschikbaar is.
Als er wel een browser op zit kan je gaan naar https://www.plex.tv/ en kijken of je dan verder komt.

Nee, deze apps staan erop, bepaald en onderhouden door Ziggo.
Je kunt niet zelf apps installeren en er zit geen browser of Plex tussen.

Hallo Mensen
Ik raak nu zo'n beetje helemaal "klaar" met Plex. Ik heb in het Forum van Plex gekeken, en ik ben lang niet de enige die problemen heeft, dat de "Server" niet terug gevonden kan worden.
En Plex op de NAS-Server gaat ook al niet althans niet op mijn NAS-Server.

Maar korte tijd geleden, was er iemand, ik ben z'n naam kwijt, en hij werkte met een altenatief van Plex.
Dat programma had wel niet zoveel toeters en bellen als Plex, maar was wel stabiel.
Iets met il....... Ik kan het jammer genoeg niet ergens terug vinden.
Dus als iemand een hint heeft, dan houd ik me aanbevolen.
Met vriendelijke groet
Jan Filarski
Zelf ben ik ook geen fan van Plex. Ik heb het een keer geprobeerd op de Qnap NAS, maar het liep behoorlijk stroperig, zelfs met 8 GB aan geheugen. En dan leg je jouw problemen neer bij Plex als supportticket, en dan verwijzen ze je naar hun forum? Ik heb een topic aangemaakt, en nul komma nul response.

Daarnaast is de flow van Plex ook erg onduidelijk. Foutmeldingen waarbij je een glazen bol nodig hebt (There is something wrong, joh.... WAT DAN?).
Nee, ik zweer bij Twonkymedia a.k.a. Twonky server. Ik betaal een eenmalige licentie van eenmalig een paar tientjes, en het werkt prima.

Terug
Bovenaan Onderaan