Waarom is mijn cpu nog steeds rond 60Gr. Celcius??

Status
Niet open voor verdere reacties.

BoBo_Ricky_NL

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2006
Hey beste Helpmijers,

Ik hadt ff een vraagje aan de mensen hier, hoe kan het zijn dat mijn cpu steeds rond de 60 graden is..... Heb al 4 extra ventilators erop zitten maar hij geeft nog steeds zo rond 60 graden aan, en soms er ook over heen..... Hoe kan dit :shocked: ? Of ben ik nu weer dom en maakt het weinig uit :rolleyes: .... Bedankt al vast....

Mijn Specs. zijn :

Pentium 4 2,8 ghz Prescot 256
2 gig RAM
256 MB Ati Club X800RX

Groetjes.... Jullie BoBo :p

Welkom op Helpmij.:)

Je geeft aan 4 extra fan's te hebben, maar op welke manier zijn die gemonteerd?(aan/afvoer lucht)

3 kleintjes voor de aanvoer en een grote voor de afvoer, en de zijkant van mijn kast los

Greetzzz

Waar staat je computer? En heb je de koelers wel op de goede manier gemonteerd zodat ze wel goed lucht aanzuigen en wegblazen?

Is je koelblok wat onder de processorventilator zit wel stof vrij?
Veel ventilatoren wil nog nioet zeggen dat je goed koelt de lucht door stroming moet zo optimaal mogelijk zijn.

LEESVOER:thumb: ;)

Laatst bewerkt:
Zijkant van de kast los werkt dan averechts... die fans bewegen dan gewoon lekker de lucht in je kamer....

Zit aan de fan op je cpu cooler een 4 polige stekker.... zo ja dan varieert het toerental van je ventilator afhankelijk van de cpu temperatuur en vond jouw mobo bouwer 60 gaden een prachtige temperatuur... en probeert die dan zo constant mogelijk te houden... zodra de cpu afkoelt gaat de fan dan praktisch stil staan [300 - 400 rpm] en zodra je 'm opjaagt gaat de fan naar 2400 tot 2700 rpm.... daar kun je weinig aan veranderen, tenzij je je fan direct aan de 12 Volt hangt, [of het vierde pootje van de stekker afknipt], dan blijft ie constant op maximum draaien, en krijg je die cpu, wanneer die idle draait wel op "kamertemperatuur".
[MSI heeft onder andere deze grap: constante cpu temperatuur]

Ok, bedankt voor jullie reacties...

Om te beginnen heb ik de kast maar dicht gedaan ( dit werkte avrechts ) heb de kast weer los gedaan en toen de fans om gezet nu geeft everest een warmte van 46 tot 50 graden aan... Heb eens goed gelezen wat er prcs in het LeeSvoer stond... En dat heeft geholpen heb een aluminium blok dus heb de vans er ook op gezet... dus nu koelt niet alleen mijn fan van de cpu het blok, maar ook de andere vans helpen het blok koellen... Heb nu wel een paar extra gaatjes in mijn kast maar het werkt wel :thumb: :p

Allemaal heel hartelijk bedankt... Maar special greats to SJJ Your the man M8 :love:

** EDIT ** ---> Heb de kast wel weer dicht gedaan hoor :p :o

Laatst bewerkt:
Misschien is het verstandig om een goede koeler op je processor te monteren dan kan het zijn dat je al die andere ventilatoren niet nodig hebt.:thumb:

Ja, idd.... Ben al druk aan het sparen voor 1 van koper... Maar die dingetjes zijn niet goedkoop.... Maar goed komt wel goed ;) Thnx nog maals :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan