Waarom is powerpoint ingesteld voor print

• Onderwerp starter Onderwerp starter no3o5
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

no3o5

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2009
Powerpoint is bedoeld om (interactieve) presentaties op een scherm (via beamer of gewoon op een monitor) te laten zien. Alle maat eenheden zijn echter gebaseerd op print.

Alles staat in cm's. Bij de diavoorstelling laat hij boven en onder de presentatie nog een zwart randje zien, in plaats van beeldvullend te zijn. Wil ik dan vervolgens de afmetingen van mijn dia's aanpassen dan zit ik in centimeters te klooien in plaats van dat ik gewoon mijn resolutie in pixels op kan geven.
En het is nu ook niet zo dat de afmetingen van de standaard dia overeen komen met een A4tje.

Nu ben ik niet zo heel bekend met powerpoint, dus mis ik wat?

da;s raar

Ik heb zowel Office 2000 als Office 2010, beiden met Powerpoint.

Als je in Powerpoint een presentatie wilt laten zien in 'diavoorstelling'-modus dan wordt de dia automatisch schermvullend getoond. In beide gevallen.

Als ik in PP2000 op 'diaweergave' klik en
als ik in PP2010 op 'leesweergave' klik
wordt de dia zo optimaal mogelijk getoond
maar wel met rondom grijze/open ruimte en bovendien twee linealen (horiz./vert)

Laatst bewerkt:
PowerPoint werkt wel degelijk vanuit een schermpresentatie. Alleen kun je dat wel veranderen naar bijvoorbeeld A4, en dat kun je dan, indien gewenst, ook wel weer als standaard vastleggen. Wat je wilt maken, leg je eerst vast in het menu <Pagina-instelling>. Daar kies je dan: Diavoorstelling. De Liniaal werkt volgens de landinstellingen, dus die kun je nog wel naar inches veranderen, maar daar houdt het denk ik op. Maakt ook niet zoveel uit, want uiteindelijk maak je iets op basis van schermverhoudingen, en die veranderen natuurlijk niet. In PowerPoint doe je heel veel op het oog, en met hulplijnen. Die kun je prima in cm's plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan