Waarom is titelbalk naam van Word omgedraaid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

advieszeur

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2006
Alle office pakketten geven de in de titelbalk de applicatienaam weer, en daarachter de documentnaam.

Voorbeeld:

Microsoft Excel - werkblad1.doc
Microsoft Word - document1.doc

Vanaf versie 2003 is dit voor alle applicaties nog zo, behalve voor Word. Nu is het:

document1.doc - Microsoft Word

Weet iemand waarom dit is, en of dit is te wijzigen??

Er zijn applicaties die zoeken op de venstertitel om Word te activeren of wat handelingen ermee uit te voeren. Deze werken nu niet meer.

Ik heb officexp en die zet ook document1 eerst.
Dit heeft niets te maken met applicaties denk ik.
Hoe heb je die 2003 geïnstalleerd?

In office 97 staat de applicatienaam nog eerst (bij Word).

Ik heb 2003 als update geïnstalleerd, en daarbij is de oude versie (97) vervangen.

Het is mij ook een raadsel waarom alleen bij Word deze zaken zijn omgedraaid, ik vind het nl geen verbetering.

Ik heb een applicatie die vanuit een macro gestart wordt, en dan opzoek gaat naar het Word venster, om zaken in de gaten te houden. Deze applicatie kan ik niet wijzigen, en maakt gebruik van de venstertitel van Word (in combinatie met huidige documentnaam).

Vanaf versie 97 (en waarschijnlijk ook 2000) werkte dit perfect, maar nu met de omdraaiing niet meer. :mad:

Ge moet een zuivere installatie doen.
Office 97 verwijderen, pc afsluiten, opstarten en dan office 2003 installeren.
Dan zal het wel werken.

Volgens mij is bij een zuivere installatie deze omdraaiing ook aanwezig. Bij jou toch ook??

Dit is waarschijnlijk een nieuwe eigenschap van Word, en kan je niet wijzigen met de manier van installatie. Misschien wel met een regkey, vandaar mijn vraag op dit forum.

Misschien kan het wel helemaal niet gewijzigd worden. Toch blijf ik het vreemd vinden dat Microsoft alleen bij Word dit heeft aangepast, en dus afwijkt van eigen standaard.

Misschien weet iemand toevallig de reden hiervoor??

Kun je de zoekopdrachten niet aanapssen zodat ze op microsoft office zoeken, zonder dat dit per se het begin van de titel hoeft te zijn?

welke zoekopdrachten bedoel je eigenlijk.

Het is een externe applicatie die gebruikmaakt van de venstertitel.

Ik denk doormiddel van de windows api's.

Functies zoals EnumWindows en GetWindowText om de window handle te verkrijgen. Via deze handle kan het venster worden bepaald en worden overgenomen. Wanneer er verschillende Word processen draaien, wordt evengoed het juiste proces gevonden.

Aan een .exe kan ik niets wijzigen. Waarschijnlijk zal ik zelf een programma moeten programmeren met dezelfde functionaliteit.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan