waarom kan ik de map contactpersonen niet printen windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Beste forum leden.
IK heb het over de map contactpersonen in win 10 en deze staat in Acer>user>gebruiker>contactpersonen.
Ik wil van deze map een papieren afdruk maken maar dat lukt niet .Als ik r klik op de map staat daar afdrukken niet bij.
Ook opslaan of opslaan als zie ik niet staan. iets is er beschermt lijkt wel Ik kan wel Kopieren en plakken Ik kan ook kopieren en plakken naar een externe schijf. Wat zou dat kunnen zijn Als ik kijk bij eigenschappen staat daar alleen lezen aan gevinkt als ik dit uitvink en toepassen en ik kijk weer terug bij eigenschappen staat deze gewoon weer aangevinkt zit daar misschien de fout ? En kan ik dit ergens veranderen ??
Of op een of andere mannier toch printen. Als ik hem copieer in word dan zie ik alleen maar mapjes en geen E-mail adressen en dat is net de bedoeling
e de waele
 
De map contactpersonen staat normaal onder c:\Gebruikers\Username\Contactpersonen omdat die wellicht accountgebonden zijn.
Als je dan op een contactpersoon gaat staan kies je Bestand > Afdrukken en daar krijg de meerdere opties om af te drukken.
 
Gelukt. Heb hem ook in exel gezet kan er nu alles mee doen heel veel dank
Als ik de map open op mijn externe schijf staat er exporteren mooi niet bij maar wel op de laptop
e de waele
 
Laatst bewerkt:
Beste forum leden.
Ik heb een tabel gemaakt in exel van mijn contactpersonen en heb deze opgeslagen als .CSV
Ik heb 2 rijen gemaakt met naam en e-mailadres. Ik heb de hierbij wat namen aangepast en daarna opgeslagen in als CSV
Het zag er op beeld priama uit Nu ik hem later wil openen staan alle gegevens weer in een kolom weer bij elkaar.
Ik weet zeker dat ik hem heb opgeslagen Wat zou ik fout hebben gedaan ?? Kan ik dit nog herstellen ??
e de waele
 
Een CSV-bestand is denk ik één kolom en er staan scheidingsteken , of ; en dan moet je dat eerst scheiden in Excel en niet opslaan als CSV maar xlsx. Scheiden doe je in het tabblad > Gegevens > Tekst naar kolommen. Kijk wat het scheidingsteken is. Klaar? dan > Opslaan als > Excel-werkmap het bestand krijgt dan de extensie xlsx
 
Laatst bewerkt:
Dat gaat wel lukken hoor maar Ik kan geen XLSX gebruiken als ik contactpersonen in outlook wil overzetten IK heb 12 adressen voor in outlook te zetten En dat is een CSV bestand dat probeer ik te scheiden en dat op te slaan dat is het probleem .
Maar ik ge eens proberen het in XLS te scheiden en dat proberen IK zie het probleem al Bij mijn CSV bestand zie ik geen scheidings teken dat ga ik eerst eens uitzoeken waarom.
Heel veel dank weer maar
e de waele
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat je het over het gebruik in Excel had. Ex- en importeren in Outlook zal wel andere extensies hebben. Dat weet ik niet.
 
Ben zowat een gehele dag bezig geweest voor een csv bestand met gegevens van contacten in mijn outlook te krijgen helaas nog geen een persoon er in gekregen waarom zo moeilijk maken ? Heb zelfs een oefenbestand geprobeerd wat in exel is gemaakt als voorbeeld zelfs dat werkt niet Ben er maar mee gestopt Morgen ga ik weer verder IK snap er niets van soms krijg ik de melding van een coversiefout dan gebeurd er weer helemaal niets dus morgen weer maar proberen
e de waele
 
Een csv kun je alleen als je dat weet hoe rechtstreeks bewerken. Dus je moet de csv importereren.
Hoe? => https://support.microsoft.com/nl-nl...porteren-5250ac4c-663c-47ce-937b-339e391393ba

Dan krijg je alle kolommen die nodig zijn later voor Outlook.
Vervolgens voeg je de naam, emailadres, etc toe.
Klaar?
Dan sla het het bestand op met "Opslaan als".... zie de link boven of hier:
Gegevens exporteren naar een tekstbestand door deze op te slaan
U kunt een Excel-werkblad converteren naar een tekstbestand met de opdracht Opslaan als.

Ga naar Bestand > Opslaan als.

Het dialoogvenster Opslaan als wordt weergeven.

Kies in het vak Opslaan als de gewenste tekstbestandsindeling voor het werkblad.

Klik bijvoorbeeld op Tekst (door tabs gescheiden) of CSV (door komma's gescheiden).

csv bestanden blijven in Excel nu eenmaal bijzondere bestanden die je vaak moet importeren en niet via openen moet bewerken.
Met importeren houd je het overzicht t.a.v. de kolommen, want als het scheidingsteken een puntkomma is dan kun dit hebben...
Code:
naam;;;;;;;emailadres
als daar tussen alle velden in Outlook leeg zijn.... Je vergist je veel te gemakkelijk erin waar iets moet staan als het er toch tussen moet komen ergens tussen 2 bepaalde puntkomma's'.

Tip: LibreOffice kan wel csv's rechtstreeks openen en dan ziet het er net zo uit al via importeren in excel.

Opmerking:
Bij mijn CSV bestand zie ik geen scheidings teken dat ga ik eerst eens uitzoeken waarom
Als een spatie het scheidingsteken is.... dan kun je heeeeel lang zoeken als je daar geen (blijkbaar?) weet van hebt....
Sterkte/succes.
 
Volgens mij denkt TS dat Outlook de import van een zelf bewerkt bestand zal accepteren. Normaal is het zo, dat je in bijvoorbeeld Windows Live Mail de contactpersonen kunt exporteren, de vraag is dan welke items/regels moeten worden meegenomen (naam, adres, telefoonnummer etc.). Deze opbouw komt dan netjes in de diverse kolommen > Voornaam > Achternaam > Adres > Plaats etc. van het exportbestand (in WLM CSV-bestand). Nu is de vraag, welke vraag stelt Outlook als je contactpersonen van een ander programma wilt importeren? Dat weet ik niet. Dat moet je nakijken onder de functie importeren van Outlook.

In mijn Windowsmap Contactpersonen (C:\Gebruikers\Username\Contactpersonen) staat naast Nieuwe groep contactpersonen twee pijltjes >> Die pijltjes aanklikken en dan kiezen voor > Exporteren Kies dan voor CSV (tekstbestand met door komma's gescheiden waarden) dan > Exporteren en opslaan als kies geef een Naam en kies locatie (bladeren) dat wordt dan een *.CSV-bestand. Niets aan veranderen en deze zou je dan moeten kunnen importeren in Outlook.
 
Laatst bewerkt:
Het kan allemaal heel simpel te checken hoe het voor elk mail programma werkt: Zet 1 naam met email adres in het adresboek van je mailprogramma.
Exporteer vervolgens dit adresboek als csv.
Importeer het vervolgens in Excel of open het simpelweg direct in LibreOffice....
Vervolgens kun je alles namen met email adressen eenvoudig toevoegen, weer opslaan als cvs en weer in het mail programma importeren. Klaar.

Niks geen gokken... deze methode heeft bij mij altijd gewerkt.

Dan voorkom je dit :
Volgens mij denkt TS dat Outlook de import van een zelf bewerkt bestand zal accepteren.
als daar het probleem zat.
 
Laatst bewerkt:
Jullie hebben gelijk ik snap het hele systeem nog niet maar ik ga morgen weer aan de slag en kijk hoe ver ik kom .ik heb nadien nog wat er mee gestoeid en heb dan maar 3 adressen in een tabel gezet en ikheb iets gedaan waar door het toch gelukt is maar hoe weet ikniet meer dat ga uit zoeken
Ede waele
 
Beste forum leden.
Als ik ben aangekomen bij de kolommen in het CSV bestand toewijzen aan outlook-velden met contactgegevens .
dan gaat daar waarschijnlijk iets mis Als ik kijk bij het vak waarde moeten de kolommen Onder elkaar staan maar bij mij staan deze allemaal achter elkaar Waar zou dat aan kunnen liggen. ?Ik heb ook aangevinkt dat mijn kolommen kop namen hebben
Het leuke er van is dat er nu contacten in staan die precies goed staan (5 stuks ) zo als ik het wil hebben?
Maar hoe ik het gedaan heb ? joost mag het weten.
e de waele
 
Mss heb je hier iets aan?
https://albertclaesen.be/computer/outlook_import_excel.php
https://support.microsoft.com/nl-nl...porteren-4518d70d-8fe9-46ad-94fa-1494247193c7
https://nl.ephesossoftware.com/articles/productivity/how-to-export-outlook-contacts-to-anywhere.html

Edit:
Je begon het topic overigens met: "map contactpersonen in win 10"
En nu is het een adresboek van Outlook ?
Ik gebruik beiden niet... in hoeverre is dat nog een onderdeel van het probleem?
Of ben je "gewoon" tussentijds geswitcht?
 
Laatst bewerkt:
Ja inderdaad ik ga voor outlook dat wil ik gaan gebruiken nu EN ik heb nu nog WLM maar heb ook nu ook outlook in gebruik En dat gaat verder goed Alleen ik heb nog een deel contacten die ik in outlook wil zetten En dat is nog een hele strijd Maar ik kan gewoon e mailen zowel in WLM als outlook Ik heb nu een CSV bestaand maar dat lukt nog niet ik denk iets van de punt comma te veranderen in een komma
Ik ben er maar braaf mee toch ? Ik heb heel wat te lezen heb nog niet alles door merk ik wel maar komt weer wel goed hoor
e de waele
 
Dus jouw "contacten" contactpersonen in de Windows map zijn heel andere dan als in Windows Live Mail? Dat moet haast wel want anders zou je simpel de contacten in WLM kunnen exporteren in WLM en importeren in Outlook met Outlook.

Je opent links onder in WLM contacten en dan rechtsboven > Exporteren.
 
Alles draait als een tierelier Iedereen weer heel veel dank voor het lees voer.
Het meeste probleem zat in het omzetten van de punt/komma naar de enkele komma .
Ik heb het zo gedaan Een exelbestand gemaakt met hoofd koppen als naam " naam en Emailadres 2 kolommen maar dus
Opgeslagen als CSV afgesloten Dan weer opgestart met kladblok alle Punt /kommas vervangen door een komma ook weer opgeslagen.
dan outlook opgestart /En geinporteerd in de map personen en klaar .je moet maar eens kijken naar de video
Contactpersonen importeren en exporteren in outlook 2013 van meneerdepuydt ik heb precies zo gedaan en werkte gelijk goed.
e de waele
 
Laatst bewerkt:
We hebben samen op school gezeten.
 
Ojee waar dan ? Hulst Woensdrecht Huibergen Terneuzen. ? De wereld is klein hoor.
e de waele
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan