Waarom kan ik mijn DVD's wel op mijn PC kijken maar niet op een losse DVD speler?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Askima

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2010
Hallo mensen,
Ik heb me zojuist voor het eerst aangemeld, omdat ik problemen heb, waar ik zelf niet uitkom. Ben een "simpele" gebruiker en niet meer de jongste.
Al mijn pogingen om een DVD te kopieeren mislukken. D.w.z. alle programma's branden hem wel (en sluiten hem ook af) en dat zijn NERO 7, Shrink 3.2 en CloneDVD. Op mijn PC kan ik ze gewoon bekijken, maar in mijn losse DVD speler geeft hij aan Incorrect disk. Wat kan daar de oorzaak van zijn.

een paar dingen :)

je brand ze verkeerd, je moet ze eerst omzet naar DVD formaat en dan branden voor de wat oudere dvd spelers om ze te laten werken (nero kan dat ook maar niet allemaal) * edit* gratis programma's om het te doen!

je hebt een oude dvd speler die het formaat van de film simpelweg niet ondersteunt

*nog een edit* je hebt de vraag in totaal de verkeerde categorie :)
Audio/video apparatuur > cassettedeck en CD/DVD spelers (en platenspelers) daar zou die moeten :) *hier dus*
je hoeft GEEN dubbele post te maken :) ik heb al een Moderator geroepen

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de zeer snelle reaktie:thumb:
Denk zelf dat dat niet het probleem kan zijn, omdat hij het voor dat dit probleem zich voordeed, wel alles brandde en de DVD wel op de losse DVD speler af te spelen was.

heb je al een andere film proberen te branden?

of dezelfde film op een andere dvd?

anders zou ik dat even doen :) (beginnend met de eerste natuurlijk)

Waarom kan ik mijn DVD's wel op mijn PC kijken maar niet op een losse DVD speler

Ja ik heb al tig mogelijkheden ondernomen. Diverse verschillende DVD's met diverse inhouden, maar omdat alles mislukte:o, heb ik een RW genomen, zodat ik hem iedere keer "schoon" kan maken.

als je zeker weet dat je goed brand, ligt het probleem bij de dvd speler :P daar weet ik niks vanaf :)

daarom raad ik aan even Ashampoo burning studio te gebruiken en nog een keer te branden :)

brand ook voor de zekerheid op de laagste snelheid :) (hoeft eigenlijk niet met films maar toch)

welke extensies hebben de films die u wilt branden? (avi, mpeg,mp4)

Topic verplaatst vanuit "Websites maken / Algemene vragen". :p

Waarom kan ik mijn DVD's wel op mijn PC kijken maar niet op een losse DVD speler

Ik brand altijd op een lage snelheid. 8 is het snelst, maar momenteel laat hij me niet meer toe dan 4.2 (geloof ik). Ik zal dat Ashampo Burning Studio eens gaan zoeken. Die niet waagt die niet wint. En welke extensie? Ik heb via de verkenner even gekeken, maar daar zie ik alleen maar BUB bestand, IFO bestand en VOB bestand staan. Is dat wat u bedoelde.
Wat betreft die losse DVD speler, hij is inderdaad (ook) niet meer de jongste, maar alle andere (gebrandde) DVD's doen het wel nog steeds. Dus ik heb het vage vermoeden dat het probleem toch echt ergens in mijn PC zit, ook al omdat het probleem van het ene moment op het andere zich voor heeft gedaan, zonder dat er echt iets veranderd was.

ok u heeft dus VOB en IFO bestanden :)

dat kan natuurlijk ook! (domme ik :evil:)

u kiest gewoon voor "burn movies and photos" en dan "burn video's from a prepared folder"

op die manier brand u de vob ,bup en ifo bestanden gewoon goed op een dvd :)

en in principe moet de dvd ze dan gewoon afspelen

Ja, ik had hem terug gezet naar begin december, daarvan wist ik dat de PC voor 100% in orde was. Maar na een diepgaand onderzoek door Windows cleaner naar eventuele wormen, etc. etc. was er geen enkel herstelpunt meer te vinden:evil: Ik heb ook diverse randapp. opnieuw moeten installeren. Verder heb ik NERO 8 verwijderd en NERO 7 erop gezet NERO 8 gaf vaker problemen

ik gebruik ashampoo burning studio al zolang ik het ken (nu een jaar ofsow) en ik moet bekennen dat ik zeker een 1000cd/dvd's gebrand heb :) en eigenlijk ging dit nooit fout
(als je niet meetelt dat ik zo nu en dan wel eens gewoon de neiging heb het verkeerde aan te klikken en dan films gewoon als bestanden brandt :o)
en natuurlijk het normale aantal kapotte /defecte cd/dvd images ensow :)

Nou dom voel ik me wel, als ik al deze technische raadgevingen lees. Betekent dat, dat ik de te kopieeren DVD eerst naar de HD moet schrijven en dan van af de HD naar de lege DVD?

Nou dom voel ik me wel, als ik al deze technische raadgevingen lees. Betekent dat, dat ik de te kopieeren DVD eerst naar de HD moet schrijven en dan van af de HD naar de lege DVD?

nee hoor :D als u dvd naar dvd wilt doen kiest u de optie "copy a cd/dvd/blu-ray disc"

en dom ? vragen of iets verkeerds doen door gebrek aan kennis/ervaring is nooit dom!

iemand moet het je leren anders weet je het natuurlijk nooit!(tenzij je het zelf uitvogelt maar dan leer je het van jezelf)

Even een vraagje tussendoor.

Onlangs van merk dvd's verandert? De dvd's die wel werken, zijn die van een ander merk dan de huidige? Het komt namelijk voor dat een bepaalde speler een bepaald merk schijfje niet wil lezen. Zelfde geldt voor cd's. Een voorbeeld, ik brand regelmatig een mp3 schijfje en deze werk super in de auto, mijn eigen losse dvd speler, maar niet op de dvd speler van mijn moeder. Dvd's die ik voor haar brand, werken wel en ook een getest ander merk cd draait wel bij haar.

Mastermindzh ( en Minal) heel hartelijk bedankt voor alle reakties. Ik zal er morgen aan verder gaan. Als het me (uiteindelijk) lukt, zal ik dat beslist op dit forum laten weten.
:thumb::thumb: Askima

Mastermindzh ( en Minal) heel hartelijk bedankt voor alle reakties. Ik zal er morgen aan verder gaan. Als het me (uiteindelijk) lukt, zal ik dat beslist op dit forum laten weten.
:thumb::thumb: Askima

vanzelfsprekend moet een mens een keer gaan slapen :P

maar vergeet ook zeker niet antwoord te geven op Lita112 der/zijn vraag :D
Ik heb hier niet zo vaak last van ik koop standaard een merk :D maar er zit wel degelijk iets in :)

allemaal alvast een fijne nacht en aankomend weekend

Vriendelijke groet Mastermindzh

Lita 112. Ik zag je reaktie te laat. Ja ik gebruik diverse DVD's. Meestal zijn het Verbatim's DVD+R, of Platinum DVD+R, de RW is een Sony DVD+RW. Maar niet te min, ook u bedankt voor het meedenken.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan