waarom kom ik niet in de BIOS ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

maariskaa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jan 2009
Ik heb een acer travelmate notebook.
Deze is enige tijd geleden met een andere Windows versie opnieuw geinstalleerd. Omdat ik niet tevreden ben met deze nieuwe installatie, wil ik de recovery cd gebruiken die ik destijds bij aanschaf van de laptop heb gekregen.
In de instructies die daarbij horen, staat dat ik de recovery cd alleen kan gebruiken in de BIOS. Volgens acer zou ik daar in kunnen komen door op F2 te drukken tijdens de POST. Maar er gebeurt helemaal niets. Ik heb ook al F1, F3, CTR+ALT+DEL en DEL geprobeerd, maar nog steeds kom ik niet in de BIOS.
Kan het zijn dat toen de nieuwe Windows versie is geistalleerd, ook de BIOS is gewijzigd? Of is deze niet te wijzigen?

Hoe dan ook, ik zou heel graag willen weten hoe ik wel in de bios kan komen. Of weet er iemand hoe ik op een andere manier de recovery cd kan gebruiken?

Probeer eens om naar www.acer.nl te gaan, je laptop type op te zoeken en dan staat er vaak bij downloads een bios handleiding.. hopelijk wordt je daar wijzer van.

recovery

Volgens mij werkt de recovery CD niet helemaal. Immers je zet de oude versie van Windows (en alleen dat!) terug over de nieuwe versie heen. Geïnstalleerde software denkt nog steeds dat het werkt onder de laatste versie. En dat zou wel eens niet kunnen werken. De BIOS werkt onafhankelijk of er nu Windows, Linux of niks opstaat. Alleen voordat je een besturingssysteem opstart kom je in de BIOS. Dus het ligt niet aan Windows. Eerder aan BIOS zelf (niet geflasht?) of aan je toetsenbord.

Volgens mij werkt de recovery CD niet helemaal. Immers je zet de oude versie van Windows (en alleen dat!) terug over de nieuwe versie heen. Geïnstalleerde software denkt nog steeds dat het werkt onder de laatste versie. En dat zou wel eens niet kunnen werken.

Dat klopt dus niet...
Bij een recovery gaat de laptop terug naar de fabrieks-staat, dus ook alle data en software worden verwijderd!!!

@TS: druk tijdens het opstarten eens op de F10 toets....

dat de huidige versie overschreven zal worden vind ik geen probleem. Graag zelfs!

Heb F10 ook geprobeerd, maar ook dat werkt niet....

Ik heb een Acer Travelmate 230. Na wat googelen kreeg ik een link te zien vanwaar ik de Flash Bios kon downloaden. Beetje domme vraag misschien, maar wat is het verschil tussen een gewone Bios en een Flash bios? :(

Aan het toetsenbord lijkt het me ook niet te liggen, want het is een notebook, dus geen extern toetsenbord.

dat de huidige versie overschreven zal worden vind ik geen probleem. Graag zelfs!

Heb F10 ook geprobeerd, maar ook dat werkt niet....

Ik heb een Acer Travelmate 230. Na wat googelen kreeg ik een link te zien vanwaar ik de Flash Bios kon downloaden. Beetje domme vraag misschien, maar wat is het verschil tussen een gewone Bios en een Flash bios? :(

Aan het toetsenbord lijkt het me ook niet te liggen, want het is een notebook, dus geen extern toetsenbord.

De bios moet je gewoon afblijven, is niet de oorzaak van dit probleem.

Wat wel zou kunnen is dat, toen er een andere Windows versie is opgezet, de recovery toen overschreven is en dan werkt die dus niet meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan