• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarom krijg ik als uitkomst #WAARDE!

Status
Niet open voor verdere reacties.

adegraaf66

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2012
Wie o wie kan mij met het volgende helpen:

Ik heb een bestaand Excel opbouw overgenomen en bewerkt om zo makkelijk iedere week mijn uren en werkzaamheden bij te houden.

Nu ben ik al al uren bezig om het volgende voor elkaar te krijgen, maar ik kom er niet uit.

Op tabblad week staat CEL Q23 krijg ik als uitkomst #WAARDE! omdat uitkomst CEL O23 'LEEG' is
Ik wil deze CEL 'Leeg' houden, dus geen 0 als waarde.

(Dit zelfde probleem heb ik ook op het volgende tabblad 'dag staat'

zie bijlage:Bekijk bijlage Urenbriefjes_montge_2013.xlsx

Is dit mogelijk?

Bij voorbaat dank.

Andy

Laatst bewerkt:
Dat komt omdat er #WAARDE staat en dat past niet in die cel.
Er is iets niet in orde met je formule.
Zet in bijvoorbeeld C26 maar eens =Q23

Code:
=if(count(e10:e21)=0;"";sum(e10:e21))
=if(sum(e10:e21)=0;"";sum(e10:e21))
Gebruik een van deze 2 formule in cel E23
Gebruik gelijksoortige formules voor de rest van Rij23 en kolom Q

Dank voor u reactie.

Echter als ik dit doe, krijg ik in heel rij 23 #NAAM! te zien?

Code:
Gebruik een van deze 2 formule in cel E23
Gebruik gelijksoortige formules voor de rest van Rij23 en kolom Q

Gebruik ALS in plaats van IF en ook andere NL tegenhangers ;)

ik heb mijn vraag aangepast, ik stelde de vraag inderdaad wat verwarrend.
dat er #### komt te staan ipv #WAARDE omdat dit niet past in de cel snap ik, maar wat er niet in orde is met me formule dat is mijn vraag.

Dat komt omdat er #WAARDE staat en dat past niet in die cel.
Er is iets niet in orde met je formule.
Zet in bijvoorbeeld C26 maar eens =Q23

Je gebruikt gewoon de verkeerde formule
Je gebruikte formule kan niet overweg met cellen die leeg weergegeven worden door een formule.

oh.. oke, dat is duidelijk.

Dus: ik zou alle formules moeten vervangen voor gelijke formules die u eerder aangaf?

Je gebruikt gewoon de verkeerde formule
Je gebruikte formule kan niet overweg met cellen die leeg weergegeven worden door een formule.

Perfect! Dankje dit is helemaal wat ik bedoel.
Ben ik helemaal mee geholpen. nogmaals Dankje !:thumb:

wat bedoeld u met ''0 waarden weergeven'' uitvinken? Dit is nu al gedaan, nu ik geen " 0 als waarde " meer zie, toch?

zo ?
hoewel ik er zelf voor zou kiezen om " 0 waarden weergeven " uit te vinken.

Succes,

Je kunt in het Excel menu er voor kiezen om de 0 niet weer te geven. De formules hoef je dan niet dubbel te laten berekenen. Of je zou er voor kunnen kiezen om bij voorwaardelijke opmaak de kleur van de letter wit weer te geven als de cel waarde gelijk is aan 0.

Succes,

PS.
Als je verder geen vragen meer hebt, wil je dan de topic op opgelost/afgehandeld zetten ?

Laatst bewerkt:
Bedankt

Topic afgehandeld

Je kunt in het Excel menu er voor kiezen om de 0 niet weer te geven. De formules hoef je dan niet dubbel te laten berekenen. Of je zou er voor kunnen kiezen om bij voorwaardelijke opmaak de kleur van de letter wit weer te geven als de cel waarde gelijk is aan 0.

Succes,

PS.
Als je verder geen vragen meer hebt, wil je dan de topic op opgelost/afgehandeld zetten ?

adegraaf66,

een topic op afgehandeld zetten doe je door vlak boven de oorspronkelijke vraag (post #1) de status te wijzigen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan