• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarom krijg ik #WAARDE! als resultaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

jong.braster

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
ik heb van Wigi diverse formules gekregen. Ze werken allemaal.

Echter op een bepaalde regel krijg ik ze niet werkend.

Hoe kan ik voorkomen dat het resultaat van de som #WAARDE! wordt.
Ik heb alles geprobeerd.

Het betreft de formule in L14 en L16

Bijlagen

In N& en N10 komt er alleen een waarde te staan als D&7 en D10 gevuld zijn. Je moet dus of de formule in N7en N10 aanpassen zodat er wat komt te staan. Of je moet D7 en D10 vullen zodat N7 en N10 een waarde bevatten. Of je moet de formule in in L14 en L16 aanpassen zodat ie er tegen kan als N7 en N10 leeg zijn.

Wim,
Je laatste advies is het mooist.

"Of je moet de formule in in L14 en L16 aanpassen zodat ie er tegen kan als N7 en N10 leeg zijn."

Maar hoe wordt de formule dan?
Bij mij ontbreekt de kennis hiervoor.

Voor L14 wordt dat dan bijvoorbeeld:

=ALS(N10="";"";ALS(N7="";"";SOMPRODUCT(N7:N10*(MAAND(L7:L10)=2))))

Voor L16:

=ALS(N10="";"";ALS(N7="";"";SOMPRODUCT(N7:N10*(MAAND(L7:L10)=3))))

Wim,

Ik heb de formule aangepast zodat in kolom N altijd een waarde staat. Bij lege regels is dit een "0"
Deze oplossing werkt goed maar al die nullen is geen leuk gezicht in een tabel van 1000 regels.

Hoe kan ik dit voorkomen.

Wim,
Onze berichten kruisten zich.
Nu een reactie op je oplossing. Je oplossing betreft de lege regels 7 en 10. Maar het werkblad bestaat uit 1000 regels. Sorry dat kon jij ook niet weten.

Ik zoek dus een formule die alle lege regels van regel 7 tot en met 1000 bestrijkt.

Zet deze formule in kolom N

Code:
[=ALS(L7="";0;ALS(D7="";0;F7))/CODE]

Pas voorwaardelijke opmaak toe op kolom N. Klik op Opmaak, Voorwaardelijke opmaak en vul in Voorwaarde1 Celwaarde is gelijk aan 0. Klik op Opmaak en verander op tabblad Lettertype de kleur in wit. Dan zie je de nullen niet meer.

Groeten,

M.

ik zou niet met voorwaardelijke opmaak werken om excel niet onnodig te belasten. je kan via extra - opties de nulwaarden uitschakelen.

steven

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan