Waarom Linux

Status
Niet open voor verdere reacties.
Esje zei:
Wat een gestresste antwoorden zie ik hier zeg :)
Abyss, waarom moet je een reden hebben om Linux te gebruiken? Het is gewoon leuk om mee te spelen. Dat wou ik nou wetenIkzelf heb wel windows maar werk 99,9% met Linux. Ik ben geen gamer, nee, en als ik het wel was, dan zou ik wel een fatsoenlijke game console hebben, nietwaar? ;) Ik gebruik linux niet omdat het gratis is maar in eerste instantie omdat ik wilde/moest leren werken met een unix-systeem en daarna omdat ik het leuk vond dat ik alles (met wat moeite weliswaar, maar toch) naar mijn hand kon zetten. Op een gegeven moment kun je daar niet meer zonder.
Ik heb inmiddels Fedora geinstaleerd en moet zeggen wat zit daar standaard een hoop bij zeg.
Er zjin overigens best wel spellen die je wel op linux kunt spelen, ik heb zelf iig wel het één en ander gespeeld (Warcraft 2, Caesar) en volgens mij moeten een aantal first person shooters en nieuwere warcraft-spellen en ook Neverwinter Nights heel goed werken onder Linux. Vast nog wel meer Verder heb je Cedega dat je voor 5 euro per maand kunt gebruiken om games te spelen, of je neemt de cvs-versie, maar dat is niet aan te raden voor een nieuweling.
Ik heb Fedora verwijderd en heb SUSE geinstaleerd gewoon even kijken wat het verschil is

Je hoeft overigens helemaal niet te kunnen progrmmeren om Linux te gebruiken, je kunt gemakkelijk alles klikken. Moet je alleen geen Gentoo gaan proberen in het begin natuurlijk :D Ubuntu is een leuke om mee te beginnen, je kunt ook een live-cd uitproberen van bijv. Ubuntu of Knoppix. Een live-cd kun je van booten net zoals een installatie-cd, maar hij installeert niets en gebruikt je geheugen om in te werken. Als je er genoeg van hebt, kun je weer rebooten in Windows en is er niets aan je data veranderd.
Ook leuk, als je een Nvidia-kaartje hebt kun je eens Kororaa proberen. Dat is een live-cd, gebaseerd op Gentoo (installeer 'm dus maar niet! Gewoon booten en als je klaar bent met spelen lekker weer je windows gebruiken) die de nieuwste snufjes op het gebied van grafisch geweld aan boord heeft. Als 'ie heeft geboot en alles ziet er normaal uit, dan moet je de readme.txt eens uitchecken en kijken wat 'ie kan. Ganz sexy! :love:
Bedankt voor de tips. Knoppix had ik al een geinstaleerd, via de cdrom dan.
Nu ga ik eerdst maar een SUSE uittesten of is dat Ubuntu misschien beter?

Kijk ook eens op www.zegniestudios.net/ldc

Wat ik alleen moeilijk vindt is progjes instaleren rpm lukt wel maar als het ingepakt zit en je moet een install comando geven vindt ik dat lastig. ik heb geprobeerd om mijn Ati drivers te instaleren maar dat lukte me nog niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan