waarom nieuwe geluidskaart en is 't mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit kan je wel ;)!

Nadat de computerbehuizing open is geschorefd, ontdoe je jezelf van eventuele statische elektriciteir. Dit kan onder andere door een (blanke) buis van de CV of een ongeschilderde waterleiding vast te pakken. Let wel op dat hierbij geen magnetische schroevendraaier wordt gebruikt. Raak nog even het ijzeren fram van de PC behuizing aan. Raak verder zo min mogelijk contactpunten van de PC, kaart, geheugen aan.

hmm, k nou ja eens moet ik het toch zelf doen:D. Ik heb de hele vakantie de tijd, en ik moet eerst ff me pc deze week formatteren en deze maand ff xtra geld verdienen en dan wordt ie weer zo goed als nieuw :cool:

Geplaatst door wilbertneedhelp
als ik geweld ga gebruiken met versterkers dan woon ik denk ik niet lang meer thuis, of ik nou studeer of niet :D
ik denk dat ik voor een 5.1 ga
dan ligt mijn persoonlijke voorkeur bij Creative of Logitech setjes dat is (redelijke) kwaliteit voor een mooi bedrag.

zou je geld teveel hebben dan kun je kijken naar een Altec Lansing set(je), uitstekende kwaliteit!

k, ik denk dat ik voor een setje tot max 150 euro ga, ik heb er nu een 2.1 van slechts 50 euro die zijn geld 150% waard is, dus moet ik voor 150 euro wel een goede 5.1 kunnen vinden die de 2.1 kan overtreffen in kwaliteit. En nu der een Mediamarkt in zoetermeer zit kan ik zorgvuldiger zoeken denk ik. Ik zal zekers letten op creative en logitech. Ken ik me oude mooi gebruiken voor me radio ofzo. :D als jullie meer ideetjes, tips of waarschuwingen ofzow hebben hoor ik het graag, maar ik denk dat ik nu eerst de winkels zal moeten gaan afstruinen :) :thumb:

dit bedenk ik me net: waar moet ik op letten als ik boxen koop? Bij videokaarten enzo weet ik wel waar ik op moet letten en wat alles betekend, maar van watts en dat soort dingen heb ik totaal geen verstand.

Als je toch in Zoetermeer woont! Powerline! ken je vast wel :p

Mijn bericht bevat toch 5.1 setjes? Te goedkoop?

Deze zijn bij Informatique.

klik voor 111 euro. Van Creative Inspire

8 watt RMS per kanaal (6 kanalen)
20 watt RMS voor de centrale luidspreker
24 watt RMS voor de subwoofer
Frequentierespons: 40Hz tot 20kHz
Signaal-ruisverhouding (SNR): 80dB
Magnetisch afgeschermde satellietluidsprekers
Tweewegdesign in drie voorste luidsprekers
De verstevigde subwoofer biedt een krachtig en oerstevig basgeluid
Bedrade afstandsbediening

Of deze ook bij informatique.

klik Van Logitec voor 104 euro

6.1 Surroundsound-luidsprekers met 70 Watt RMS
Geschikt voor pc's, dvd-/cd-/MP3-spelers en PlayStation-/Xbox/GameCube
Toegewezen luidspreker middenachter voor een intenser gaming-ervaring
Subwoofer: levert tweemaal de basenergie van conventionele ontwerpen
Satellieten met stoffen grilles leveren ruimtelijk geluid
Innovatief ontwerp voor wandmontage of plaatsing op bureau
verwijderbare grilles
Volledig functionele SoundTouch-afstandsbediening met draadverbinding
Adapter voor videogameconsoles van PlayStation, Xbox of GameCube

Laatst bewerkt:
voor 150 euro kun je ook een prachtig Altec Lansing setje kopen!

hier staat trouwens een vergelijking van dertien 5.1 en 4.1 setjes, misschien dat je er wat aan hebt!

succes!:thumb:

[edit]
We can separate sound systems into two price groups. For the "entry-level" group, the choice is between the Inspire 5300, the Creative Labs FPS 1600, the Logitech Z-540 and the Videologic ZXR-500. We definitely preferred the Z-540, which has the best quality/price ratio in the test even though it is only a 4.1. As for the bigger, more expensive systems, three of them stand out: the MegaWorks 510D, the 641 and the Z-560. If money isn't an issue, then you can go for the 510D with your eyes closed, though the other two will still give you pleasure. Of these three giants, the best quality/price ratio is the Z-560. For design and sweet sound, the winner is the Altec Lansing 641.

We would award a well-deserved medal to the Altec Lansing 4100 for its unusual innovative design that does no damage to its quality. And if you absolutely want an external AC-3 decoder, go for the Inspire 5700 which has a good quality/price ratio compared to some of the other entry-level home cinema systems.
;)
[/edit]

Laatst bewerkt:
haha, ik had die links in je vorige bericht niet gezien. Die van 111 bevalt mij het meest van de vier. Maar zoals ik al zei heb ik niet veel verstand van al het watt gedoe en afkortingen waardoor ik zelf vaak kijk naar het uiterlijk in combinatie met prijs, merk en de uitleg. Het uiterlijk is niet heel belangrijk, zolang het geluid goed is.

meestal is het zo; hoe meer aantal watt's, hoe meer herrie.

let wel RMS is het werkelijke aantal watt's, dus let goed op of het aantal watt in PMPO of RMS is.

en als je op geluidskwaliteit afgaat; PCI Geluidskaart (Live of Audigy) + Altec Lansing set

ok, ik krijg strx visite dus kan ik niet meer reageren tot vanavond, maar ik zal de komende dagen rustig zoeken. En dan heb ik aan het eind van de vakantie zekers een mooie upgrade onder me bureau staan. Hartstikke bedankt allemaal!!:thumb: :thumb: :thumb:

winnie de pooh zei:
Geen dank maar laat nog even weten welke het geworden is. ben benieuwd!:rolleyes:
kwas vergeten te vermelden welke het is geworden, tis een philips MMS460 ofzow geworden, een 5.1 setje van, toen 100 euro, nu 88 ofzow, bij de media markt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan