waarom scanner in veilige modus?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Omdat dan de PC met de minimale, dus alleen noodzakelijke programma's opstart.
Dus een schadelijk programma zal als alles goed gaat niet opgestart worden en kan daarom verwijderd worden of in quarantaine gezet worden door de scanner.

Als zo'n programma opgestart is, lukt dit niet.
 
Alleen veel vervelende malware start ook gewoon vrolijk mee op in de Veilige modus, de zin om dat te doen wordt dus steeds kleiner maar nog steeds beter dan te scannen in de normale modus.

En een bijkomend voordeel is dat de scan sneller kan gaan omdat er minder andere programma's aan het werk zijn, en dan kan de scanner ongestoord zijn gang gaan.
 
Alleen veel vervelende malware start ook gewoon vrolijk mee op in de Veilige modus, de zin om dat te doen wordt dus steeds kleiner maar nog steeds beter dan te scannen in de normale modus.

En een bijkomend voordeel is dat de scan sneller kan gaan omdat er minder andere programma's aan het werk zijn, en dan kan de scanner ongestoord zijn gang gaan.

Je hebt gelijk, er bestaan helaas hardnekkige uitzonderingen.
 
Inderdaad, we dwalen af naar een diepere materie.
Kan een keer geen kwaad lijkt me, misschien steekt floske er ook nog iets van op en zit nu een CD te branden ??? :thumb:
 
Bedankt voor de informatie, een cd ben ik nog niet aan het branden maar mijn vraag is beantwoord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan