Waarom start mijn Windows Xp niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghoosty

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2009
Berichten
6
Nadat ik een nieuwe moederbord, HDD, drivestation en 1 nieuwe werkgeheugen balkje, wilt hij geen Windows installeren.
ik heb Vista en Xp al geprobeert maar niks doet het nu heb ik xp op mijn Hdd op een andere computer geinstalleer maar nog steeds doet hij niks (windows xp wou er wel op in de andere computer)
wie kan mij helpen?
moederbord: asus - m4n78-am
Hdd : 500 Gig
voeding 520 watt
wie kan me helpen
 
Begrijp ik uit je bericht goed dat je de 500GB schijf in een andere pc hebt gestopt en dat je daarop ook XP niet kon installeren? Kun je ook aangeven in welke stap de installatie vastliep?
Als dat zo is, download dan eens van de site van de fabrikant van de schijf een diagnosetool en test daarbij die harde schijf. Wellicht is er met de schijf iets mis en moet je hem omruilen.

Succes,

Bjor
 
Is het een sata schijf?

Waar loopt de installatie vast?
 
Heb je dat nieuwe moederbord + geheugen zelf geïnstalleerd?
Heb je al 's in het BIOS gekeken of alle instellingen wel goed staan?
Wordt je harde schijf wel herkend?
Krijg je geen foutmeldingen?
 
Laatst bewerkt:
sorry voor deze late reactie maar het is een Sata hardeschijf en ik heb mijn moederbord en geheugen zelf geinstalleerd, daarna heb ik er een bedrijf naar laten kijken.
alle instellingen in mijn BIOS staan goed.
ik heb mijn HDD op meedere computers gedaan maar ze herkennen hem allemaal niet.
is hij dan stuk ofzo?
mijn installaties lopen vast nadat hij aangeeft dat ik een Boot CD-rom er in moet doen en ik dan een knop in moet drukken.
als ik dan een knop in druk blijft hij zwart beeldgeven en doet hij helemaal niks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan