waarom steeds weer die trojan melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rick D

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2000
Berichten
46
Als ik mijn computer een tijdje niet gebruik en hij schakelt over naar het gebruikerskeuzescherm dan krijg ik de volgende melding van mijn virusscanner.
De melding:

etrust EZ Anivirus real-time protection has found that c:\System\Volume Information\-restore\{f9f30020-BE38-4ED2-9B59-95E9A1C6074}\RP74\A0013139.exe is win32.kowbot.13 trojan

Hoewel ik de scanner ingesteld heb om de file te vernietigen komt hij steeds weer terug. Ik kan er niet naartoe want mijn compu geeft c:\system niet weer hoewel ik bij mapopties heb aangevinkt dat systeem bestanden mogen worden weergegeven.

Bij virusscans on en offline wordt er niets gevonden

Hoe kom ik van die vervelende melding af die je wel 4 keer uit moet klikken voordat je verder kunt.
 
Wat je kunt doen is je restore map leeggooien. Aangezien je niet vermeld welk OS je hebt post ik het voor ME en XP:

in ME:

Ga naar Configuratiescherm/systeem/prestaties/bestandsysteem, en klik dan op het tabblad 'probleemoplossing'.

Vink 'de Optie System Restore uitschakelen' aan, klik op toepassen, en OK.


In XP:

Klik op Start/Instellingen/Configuratiescherm en klik dubbel op het pictogram Systeem.

Op het tabblad Prestaties klik je op de knop Bestandssysteem, die zich onder Geavanceerde instellingen bevindt.
Vervolgens selecteer je het tabblad Probleemoplossing en zet een vinkje naast de optie 'Systeem herstellen uitschakelen'.

Klik op OK en Sluiten om de wijzigingen op te slaan, en start nu opnieuw op.

Daarna kun je restore weer aanzetten en zou het weg moeten zijn
 
Klopt Rick D,

Dit zit in je restore mappen. Zodra je die uitschakeld dan zou je die melding niet moeten krijgen omdat alle restore mappen geleegd worden.
Als een virus/trojan in de restore mappen aanwezig is, dan ben je niet besmet, dus je hoeft je geen zorgen te maken. Het virus verdwijnd vanzelf uit die mappen zelfs ook als je niets doet.
De reden dat een virus scanner een virus niet kan verwijderen/schonen uit de restore mappen is omdat de resore mappen beveiligd worden door Windows.
Een virus scanner dat op je pc zit hoort dan ook niet je de restore mappen te scannen. Die moeten dus bij de uitzonderingen staan van je virus scanner.
 
Mensen bedankt! Het probleem is opgelost en ik snap nu ooknog hoe het zit!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan