• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarom te veel argumenten???

Status
Niet open voor verdere reacties.

spaarie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 jul 2011
Hallo helpers,

Normaal post ik niet zoveel op het forum als vandaag haha, maar ben me projecten op me werk weer aan het oppakken.

Ik ben de sollicitatieprocedure aan het "automatiseren" door alles in Excel te proppen en maar éénmalig ingevoerd hoeft te worden. Dan heb ik het over de arbeidsovereenkomst, contractverlening, uitgifte kleding etc. etc.

Omdat wij een zusterbedrijf hebben, zijn er 2 sollicitatieformulieren dus is het afhankelijk wel formulier ingevuld is. Nu wil ik in de arbeidsovereenkomst het volgende als formule:
Code:
="De werknemer treedt met ingang van "&TEKST(ALS('Sollicitatieformulier TBK'!$C$23>0;'Sollicitatieformulier TBK'!C23;'Sollicitatieformulier KDB'!C23);"dd-mm-jjjj")&" voor de duur van "&ALS('Sollicitatieformulier TBK'!$C$23>0;'Sollicitatieformulier TBK'!C24;'Sollicitatieformulier KDB'!C24&" in dienst bij werkgever. De overeenkomst eindigt derhalve op "&TEKST(ALS('Sollicitatieformulier TBK'!C24="6 maanden";'Sollicitatieformulier TBK'!C23+180;(ALS('Sollicitatieformulier TBK'!C24="12 maanden";'Sollicitatieformulier TBK'!C23+364;(ALS('Sollicitatieformulier KDB'!C24="6 maanden";'Sollicitatieformulier KDB'!C23+180;(ALS('Sollicitatieformulier KDB'!C24="12 maanden";'Sollicitatieformulier KDB'!C23+364;"0";"dd-mm-jjjj")&". De werknemer heeft "&(ALS('Sollicitatieformulier TBK'!$C$23>0;'Sollicitatieformulier TBK'!C27;'Sollicitatieformulier KDB'!C27&" proeftijd.")))

Nu geeft Excel aan dat er te veel argumenten inzitten. Is dit op een andere weg op te lossen of met een andere formule?

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-IWE3WU7XTZ3M.xls

spaarie,

Code:
="De werknemer treedt met ingang van "&TEKST(ALS('Sollicitatieformulier TBK'!$C$23>0;'Sollicitatieformulier TBK'!C23;'Sollicitatieformulier KDB'!C23);"dd-mm-jjjj")&" voor de duur van "&[COLOR="#FF0000"]ALS('Sollicitatieformulier TBK'!$C$23>0;'Sollicitatieformulier TBK'!C24;'Sollicitatieformulier KDB'!C24[/COLOR]&" in dienst bij werkgever. De overeenkomst eindigt derhalve op "&TEKST(ALS('Sollicitatieformulier TBK'!C24="6 maanden";'Sollicitatieformulier TBK'!C23+180;(ALS('Sollicitatieformulier TBK'!C24="12 maanden";'Sollicitatieformulier TBK'!C23+364;(ALS('Sollicitatieformulier KDB'!C24="6 maanden";'Sollicitatieformulier KDB'!C23+180;(ALS('Sollicitatieformulier KDB'!C24="12 maanden";'Sollicitatieformulier KDB'!C23+364;"0";"dd-mm-jjjj")&". De werknemer heeft "&(ALS('Sollicitatieformulier TBK'!$C$23>0;'Sollicitatieformulier TBK'!C27;'Sollicitatieformulier KDB'!C27&" proeftijd.")))
in ieder geval dit:
de tweede Als wordt niet afgesloten met ")"

Ik kom tot dit:

Code:
="De werknemer treedt met ingang van" &TEKST(ALS('Sollicitatieformulier TBK'!$C$23>0;'Sollicitatieformulier TBK'!C23;'Sollicitatieformulier KDB'!C23);"dd-mm-jjjj")&" voor de duur van "&ALS('Sollicitatieformulier TBK'!$C$23>0;'Sollicitatieformulier TBK'!C24;'Sollicitatieformulier KDB'!C24)&" in dienst bij werkgever. De overeenkomst eindigt derhalve op "&TEKST(ALS('Sollicitatieformulier TBK'!C24="6 maanden";'Sollicitatieformulier TBK'!C23+180;ALS('Sollicitatieformulier TBK'!C24="12 maanden";'Sollicitatieformulier TBK'!C23+364;ALS('Sollicitatieformulier KDB'!C24="6 maanden";'Sollicitatieformulier KDB'!C23+180;ALS('Sollicitatieformulier KDB'!C24="12 maanden";'Sollicitatieformulier KDB'!C23+364;"0"))));"dd-mm-jjjj")&". De werknemer heeft "&ALS('Sollicitatieformulier TBK'!$C$23>0;'Sollicitatieformulier TBK'!C27;'Sollicitatieformulier KDB'!C27&" proeftijd.")

Maar je kunt dit makkelijk zelf.
Plaats al die stukjes in losse cellen zodat de losse formules werken bv a1 - a2 - a3 enz.
formule =a1&a2&a3
vervang de a1 door de formule in a1, vervang a2 door de formule in a2 enz..

Niels

@ Haije: Dit klopte inderdaad, ik was er zelfs meerdere vergeten.

@ Niels28: Ik heb jouw formule naast de mijne gelegd en miste een paar "(" ")". Die van jouw klopte helemaal en krijg geen foutmelding meer. Je hebt ook gelijk wat betreft de formules in andere cellen te zetten, maar ik had het al helemaal gemaakt totdat die sollicitatieformulier erbij moest van het zusterbedrijf....

Hebben jullie misschien ook een oplossing voor het volgende?

In de formule staat "als de datum op 6 maanden staat, is datum + 181 dagen". Maar als datum op het sollicitatieformulier 01-04-2012 krijg ik als einddatum 29-9-2012. Dit komt waarschijnlijk doordat juli en augustus 31 dagen hebben dus kom ik 1 dag te kort. Kan ik dit oplossen door met seriële getallen te werken?

Ik ga ondertussen ook zelf stoeien om dit op te lossen...

6 staat voor het aantal maanden.

Code:
=ZELFDE.DAG("1-4-2012";6)

Niels

Niels,

Hartstikke bedankt. Die formule kon ik helemaal niet.

Ik heb er nu dit van gemaakt (deel van de formule):
Code:
= "&TEKST(ALS('Sollicitatieformulier TBK'!C24="6 maanden";(ZELFDE.DAG('Sollicitatieformulier TBK'!C23;6)-1);ALS('Sollicitatieformulier TBK'!C24="12 maanden";(ZELFDE.DAG('Sollicitatieformulier TBK'!C23;12)-1)

Werkt als een tierelier! Toppie:thumb: en nogmaals bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan