Waarom valt mijn computer uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tistn

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2008
Waarom valt mijn computer uit tijdens het spelen van games zoals flight simulator 2004, Zoo tycoon, cruise ship tycoon maar ook gewoon op word en powerpoint.

Mijn computer is een Medion titanium MD 41300.

met 3.06 GHz Intel Pentium 4-processor met hyper-Threading.

Gekocht in de aldi:mad:

Grafische kaartt NVIDIA geforceFX Go 5350 met 64mb DDR RAM

en volledige directX 9 ondersteuning.

512mb RAM geheugen.

Het is vreemd maar de computer wordt heel erg heet en hij blaast enorm.

Het duurt ongeveer 10min voor hij uitvalt.

Ik probeer flight simulator terug te instaleren maar het lukt niet hij valt dan uit.

Weet iemand het antwoord op dit mysterie???

Ik ben hopeloos.:mad::mad::mad:

Laatst bewerkt:
Kan een temperatuur probleem zijn, maak je kast eens open en kijk of er veel stof in zit.
De stof in de aangezogen lucht slaat neer op de onderdelen in je computer. Stof vormt naar verloop van tijd een deken op de onderdelen. De onderdelen kunnen hun warmte minder goed kwijt en worden heter en dan valt je computer uit (beveiliging om brand tegen te gaan)

gaat je pc volledig uit of alleen je scherm als aleen je scherm uitgaat dan is we koeler van je video kaart stuk als hij helemaal uitvalt dan is het de theorie van M.obbes en moet je ffe met een luchtcompressor al het stof er uit blazen

Bedankt voor jullie reactie,

maar wat bedoel je met de kast???

In deze laptop zit een rond rooster boven het toetsenbord waar redelijk wat stof op ligt.!!??

Ook brand het groene lampje voor stroomtoevoer niet meer.

Ik moe m'n laptop toch niet uit mekaar halen om het stof ervan te kunnen blazen?

Tijs

je hebt een laptop?!! je kan ook gwn alleen je toetsen bord er uithalen maar in een laptop zou het eigenlijk niet mogen dat er te veel stof in zit :s zit er nog garantie op? dan zou ik er gwn mee terug gaanen hun het uitlaten zoeken maak wel 1st een goede backup

Gekocht in de aldi:mad:

Die laptop is 4 1/2 jaar oud en werkt nog steeds! Knap apparaat!
Maar inderdaad, haal de stofzuiger eens langs alle gaten en openingen die je ziet... gebruik er een kwastje bij om de gaatjes en sleufjes nog beter schoon te krijgen....het lijkt ernstig op een probleem met de warmte huishouding...

Ik ben niet echt een technikus

Bedankt,
Er zit geen garantie meer op m'n computer.

Kun je alstublieft instructies geven over hoe de kast verwijderen.

Probeer het eerst op de manier van ErpCity!

Een laptop openmaken is iets heel anders dan een gewone pc kast en als je daar niet veel van af weet kan er een heleboel fout gaan.

ik zou die kast niet verweideren!
ik zou alleen het toetsen bord verwijderen en dan langs alle gaten een stofzuiger of compressor halen en dan je moederbord stofzuigen onder je toetsen bord en ook daar in de spleet vanonder

Hoe kan dat vier jaar geleden zijn?

dat weet ik niet hij is gewoon meegegaan door de jaren heen.

En op de ventilator ligt veel stof.

tisn

dat weet ik niet hij is gewoon meegegaan door de jaren heen.

En op de ventilator ligt veel stof.

tisn

Lees nu eerst eens de berichten goed door! Heb je het nu al geprobeerd met een stofzuiger/compressor? Probeer dat eerst en ga dan daarna pas denken over het openmaken!

Ik ben een beetje bang.

Ik heb m'n twijfels over het toetsenbord openbreken?

hoe doe ik dat, en wat bedoel je toch met je stofzuiger.

Zal eerst eens goed in de ventilator blazen!!!

tistn

Je leest nog steeds niet. Ik zei eerst alle mogelijk gaten bij langs met de stofzuiger/compressor zoals ErpCity zei.

Helpt dit niet, dan kan je gaan denken over openbreken!

je weet toch wat een styofzuiger is (zo'n ding waar je de vloer en de zetels mee schoonzuigt) een luchtcomressor zon ding waar je luchtbedden en ballen mee oppomt of als je een garage hebt onderdelen schoon blaast.
gewoon in die gaten (met een stofzuiger maak of gebruik een heel klijne mond) en zuig het stof er uit:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan