waarom werkt border-color niet in body { }

• Onderwerp starter Onderwerp starter leoj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

leoj

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2008
Onderstaande staat in een css en is bedoeld om mijn gehele site aan te passen als dit nodig mocht zijn

body {
color: #003300;
font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: 10pt;
border-color: #003300;
background-color: #ffffff;
}

Als ik één van bovenstaande waardes veranderd, werkt dit door in alle pagina's van mijn site behalve border-color.
Iemand enig idee hoe dit komt?

Alvast bedankt

ik vermoed dat de border color enkel effect heeft op de body div en elke andere div hierin een eigen border color define moet krijgen. omdat je de body zelf geen border hebt meegegeven zul je dus ook niks zien.

Inderdaad, je hebt geen border toegewezen aan de body dus deze zal ook niet worden weergeven. Voeg bijvoorbeeld dit toe:

font-size: 10pt;
border: 2px solid;

Laatst bewerkt:
Ik begrijp wat jullie bedoelen, om aan te geven dat ik alle borders in mijn site de kleur blauw wil hebben, hoef ik in de body { } geen border: 2px solid; op te nemen.
Er worden pas borders aangeven op het moment dat ik ze nodig heb.

Ik begreep je vraag verkeerd. Als je bijv. alle divs een gekleurde rand wil geven moet dit als volgt:

div{
}

De border-color werkt niet door op bijv. divs die in de body staan. Je kan ook werken met classes. In dat geval:

.naamvanclass{
}

en:

<div class="naamvanclass" > Deze div krijgt een gekleurde rand </div>

... ja, met dan ook, zoals erboven al staat: het type randje en de dikte van de rand. Dus bv. in de css:
Code:
.geelrandje {
    border: 1px solid yellow;
    }
HTML:
<p class="geelrandje">Deze alinea heeft een gele border rondom, met een dikte van 1px en een gesloten lijn.</p>

... ja, met dan ook, zoals erboven al staat: het type randje en de dikte van de rand. Dus bv. in de css:
Code:
.geelrandje {
    border: 1px solid yellow;
    }
HTML:
<p class="geelrandje">Deze alinea heeft een gele border rondom, met een dikte van 1px en een gesloten lijn.</p>

Hex code zijn in de alle browser het zelfde.
Gebruik in plaats van yellow dus #FEFEFE op deze website kan je gemakkelijk kleur codes vinden

Allemaal bedankt voor jullie snelle reacties, de zeer goed bedoelde opties ken ik, was alleen benieuwd waarom het in de body{} niet werkte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan