Waarom werkt dit niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
629
Als ik van Microsoft de 6 bootdisks download kan ik daarmee keurig een nieuwe XP installatie voorbereiden. Daarna de cd erin en alles gaat perfect.
Als ik echter de inhoud van de diskette's op een cd brand en daarmee de (lege) pc wil opstarten lukt dat niet. Iemand een idee waarom dat niet werkt.

En ja, ik weet dat ik van een xp cd direct kan opstarten, maar dat werkt niet bij iedere pc.
Aangezien ik nu zo'n niet meewerkend exemplaar heb, en dan nog een zonder a-drive vroeg ik me af waarom ik die pc niet op die manier aan de praat kan krijgen.
 
Misschien moet je die cd toch nog als bootable cd branden.

Waarom je niet van de goede cd van Windows niet op kunt starten is me een raadsel.
Je hebt in het bios de opstartvolgorde wel veranderd zodat de cd-rom als eerste staat?
 
Maar als booten vanaf de windows xp cd niet gaat, hoe kan het dan dat je wel van een zelfgemaakte boot cd kan gaan booten?? Het lijkt mij dat dat dan ook niet zal lukken of zie ik dat verkeerd??
 
Je hebt in het bios de opstartvolgorde wel veranderd zodat de cd-rom als eerste staat?

Als je dit niet goed hebt gedaan kun je er opstartbare cd's in blijven gooien. Weet je zeker dat je de wijziging gesafed hebt?
 
Iedere moderne pc kan opstarten vanaf cd-rom (zeker als het een bios optie is)
Alleen sommige pc's zijn wel kieskeurig aan welk IDE kanaal de cd-rom aangesloten zit. Soms werkt het alleen als die als slave aan het primaire IDE kanaal zit, soms moet die als master op het secondaire IDE kanaal zitten.
 
Ben wat aan het wisselen geweest en het is gelukt.
Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan