Waarom werkt het HDMI kabeltje niet op men Playstation 3?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scary

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem.

Ik heb van het weekend even met geld gesmeten en heb een Playstation 3 en een nieuwe HD televisie gekocht :rolleyes: . En niet te vergeten natuurlijk een HDMI kabeltje.

Er zitten een paar uitgangen aan de achterkant van de TV.

Dat zijn:
-2x HDMI
-Componenten
-PC
2x AV
Antenne

Zie afbeelding
http://img176.imageshack.us/my.php?image=scannen0001jm7.jpg

Als je de Tv aanzet en je wilt bijv naar AV of naar HDMI dan moet je in een lijstje selecteren wat je wilt hebben.

In dit geval zit de HDMI kabel in HDMI1. Ik selecteer deze en ik wacht een paar tellen totdat het scherm komt met. 'Geen Signaal'

Het kabeltje zit er toch echt goed in, eveneens als in de Playstation 3.
Nu speel in tijdelijk maar even via de AV. Want ja..zonder Assassin Creed kan ik niet :evil:

Het kabeltje van de HDMI zit er nu nog in en van de AV.

Ik zette me PS3 weer aan en kreeg de melding dat er ook een HDMI kabel was aangesloten. Ik blij natuurlijk want ik dacht dat die het nu wel zou doen. Niet dus.. Ik krijg een zwart beeld te zien en moet de PS3 weer uit en aan zetten om weer verder te gaan.

Ik heb werkelijk iedere combinatie geprobeerd. HDMI kabel in HDMI2, eruit er opnieuw in maar ik krijg gewoon geen beeld.
Ik snap hier nix van.

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.

Beeldscherm: LG Plasma TV ( http://nl.lge.com/products/model/detail/plasmatv_5042pc51.jhtml )

M.V.G. Scary

Hoi,

Op je tv zal je nog even de soort van input moeten opgeven op bv hdmi 1 volgens mij .
Op de tv is daar een menu voor aanwezig.

Modag

Laatst bewerkt:
Hoi,

Op je tv zal je nog even de soort van input moeten opgeven op bv hdmi 1 volgens mij .
Op de tv is daar een menu voor aanwezig.

Modag

Helaas het lukt niet, dat menu om dat in te stellen is er niet..:(

Hoi,

Als ik bij je link naar de manual ga staat er op een gegeven moment tv-menu en daar zie ik ook een schermpje met special menu en daar zie ik input in staan is dat hem niet.

Modag

Heb je ook in de Playstation 3 instelling HDMI ingesteld? Probeer het volgende eens, eerst met de normale aansluiting de PS3 op je tv aansluiten, dan de instelling naar HDMI wijzigen. Daarna de HDMI kabel aansluiten.

Hoi,

Ik zit alleen maar mee te denken hoor, heb zelf een philips en daar moest ik ook aangeven wat er op de hdmi is aan gesloten. Op die cd-rom komt dat beeldje waar ik mee kwam niet voor (special menu)?

Modag

Hoi,

Ik zit alleen maar mee te denken hoor, heb zelf een philips en daar moest ik ook aangeven wat er op de hdmi is aan gesloten. Op die cd-rom komt dat beeldje waar ik mee kwam niet voor (special menu)?

Modag

Nee niet echt, maar ik zit nu te kijken.

SIMPLINK
Werkt alleen bij het apparaat met logo SIMPLINK. Controleer
het logo SIMPLINK.
Hiermee kunt u overige av-apparaten op de tv aansluiten en
bedienen via een HDMI-kabel. Verdere kabelaansluitingen en
instellingen zijn niet nodig.
Selecteer Uit in het menu als u SIMPLINK niet wilt gebruiken.

Dit zit op de TV, moet dan dan aan of uit staan???

Hoi,

Alsik het goed begrijp zal dat uit moeten staan of staat erop de playstation ook simplink.

Modag

Nee dat staat er niet, Even proberen....

Nee helaas, Ik snap er nix meer van...Ik denk dat ik het bij dit even laat en ik ken denk ik iemand wel die er wat van af weet dus ik haal die erbij...

Toch bedankt voor de moeite :thumb:

Dit ook al geprobeerd?
Heb je ook in de Playstation 3 instelling HDMI ingesteld? Probeer het volgende eens, eerst met de normale aansluiting de PS3 op je tv aansluiten, dan de instelling naar HDMI wijzigen. Daarna de HDMI kabel aansluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan